David Vo Tien | Články / Reporty | 24.11.2014
Pohyb tektonických desek. Dialog mohutných desek zemské kůry, jež jsou tvořené neroztavenou pevnou horninou. Zemětřesení a vulkanická aktivita. Rezonance stromové kůry. Doba ledová, zpěv glaciálů, smrtelná křeč praještěrů a tajemství bludných balvanů. Astrální cestování, lucidní snění, sen ve snu ve snu ve snu. Hypnóza, klinická smrt, déjà vu, kognitivní disonance. Kytara, distortion, overdrive, delay, reverb, looper, multiefekt. Isis, drone, ambient, Earth. Special Low-Frequency Version. Sweeps 04, sólokapr borce z nemála projektů (Projekt mlha, Najn, ex-Hawat), zavdal ultimátně hypnotickou instrumentální naraci. For those about to drone, we salute you.
Jazyk pražského podsvětí sgra. Podladěný, nasladžovaný black metal as fuck, který ctí ortodoxní nekro sound estetiku i při živém vystupování. Což vytváří kontrast s tím, že kapela nepoužívá dekorativní doplňky jako corpsepaint, nábojové pásy, stahováky pobité hřeby a jiné položky trve kvlt garderoby. Jedna malá uv zářivka, nic víc. Vše ohlodáno na kost, až na morek, až na prach. Skladby přecházejí od primitivně zlověstné palby až ke zneklidňujícím zpomalujícím pasážím, které svou zdrcující naléhavostí můžou připomenout Khanate. Vokál se nedrží v mezích havraních poloh, přesahuje k hlubším polohám, místy death metal. Temné vize, jež se dostavovaly během nekompromisního setu, zvukové potíže nekazily, nýbrž přidávaly na kvalitách.
Dragged Into Sunlight, hajzlové misantropického extrémního metalu, kteří rádi felí s Antonem LaVeyem a Charlesem Mansonem. Úvodní atak Boiled Angel / Buried With Leeches očividně potěšil oddané účastníky stroboskopické mše, kteří přivítali krále zmaru poprvé konečně v roli headlinerů zaťatými pěstmi zdvihanými do rytmu. Intenzita prožitku během koncertu DiS je verbálně i obrazově nepřenositelná. Impozantní trojramenný svícen s kozlí hlavou, tisíce wattů stroboskopických světel, ze kterých by dostal epileptický záchvat možná i Ben Frost a hlavně naprostá negativita, nenávist vtěsnaná do každého riffu, taktu, řevu, bliknutí.
Co je tvojí největší inspirací? Zpěvákova odpověď: Pozorovat lidské bytosti. Ne lidi, ale lidské bytosti. Mít nějaký čas v popisu práce trest smrti, asi taky není pro někoho se sluncem v duši. Dragged Into Sunlight nejsou tak úplně hudebně blackmetalová skupina, ale jestli se zrovna dotýkají death metalu, sludge, grindu nebo black metalu není rozhodující. Tam, kde se mnoho kovářů černého kovu snaží šokovat, ať už rozličnými vizuální prvky, patetickými promluvami v rozhovorech a sázkou na šokantnost, vítězí liverpoolští tmáři chladnou odměřeností, ať už se projevuje vystupováním zády k publiku, anonymitou, věcným, zamyšleným přístupem k odpovědím nebo téměř nepřetržitou salvou tolikrát zmíněných stroboskopů. Člověk pak má chuť vykuchat všechno dobro lidstva.
Dragged Into Sunlight (uk) + sgra + Sweeps 04
22. 11. 2014, Kokpit, Praha
foto © martinezz
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.