Richard Kutěj | Články / Recenze | 31.08.2017
Opakování jako matka ukrutné moudrosti. Ambientní vrstvy a plochy, kde délka a čas nehrají roli. Čtyři dlouhé tracky, v nichž se posluchač boří do kytarového doom industriálního bahna, jež je místy husté a lepkavé až k zalknutí. Hutná zvuková mlha ale nabízí i východiska a záchranné provázky jsou upletené z náznaků sól, jemnějších vyhrávek a melodií. Pliveš sice pořád bahno, ale míříš znovu nahoru a už vidíš i světlo.
Sweeps 04 je další one man projekt s kytarou, hipsterské žalozpěvy nebo cvičení na téma „nevím, jestli chci být Johny Cash nebo spíše Moderat“ ale nečekejte. Sweeps 04 nezpívá vůbec. Sweeps 04 zní. Těžce a syrově. Pražský tvůrce se vyžívá ve vazbách, vrstvách, melodiích, které na debutovém albu Dormancy tvoří v souzvučných dronech základy všech skladeb. Sweeps 04 nechává takto vzniklé smyčky znít i několik minut v kuse. Další nápady ale přicházejí vždy včas, aby nešlo jen o samoúčelné „podívej, co umí má kytara, když ji proženu přes efekty“. Stavba každého tracku má ambientní okamžiky i noisové gradace, poklidné stěny i vypjatě vazbící melodie, které zalévají husté krusty tvrdých bahenních riffů.
Dormancy je přirozeně zemité a nepřeplácané album. To je výhodou. Nevýhodou, se kterou se musí každý tvůrce podobné hudby poprat, je jistá monotónnost, kterou práce postavená na jednom hlavním nástroji přináší. Sweeps 04, který desku vydává (nečekaně) i na vinylu, se pere celkem zdařile a pomáhá tomu i povedený zvuk nahrávky. Bahno českého hlukového undergroundu vyplavilo další talent.
Sweeps 04 - Dormancy (/-\ | Sakraphon, 2017)
www.sweeps04.bandcamp.com
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.
Kryštof Kočtář 15.08.2024
Skladby samy mají strukturu jemně rozkolísaných záchvěvů, které dohromady připomínají obraz plynoucí čáry života.