Dominika Danieliková | Články / Reporty | 07.12.2015
Pre niektorých je Zlín len akousi vesnicí s jedným trolejbusom a nespočetným množstvom industriálnych klubov na každom rohu. Vstupné za symbolickú cenu 90 korún je pre mestské deti hrajúce sa na hipsterov priam nereálne, asi im je ľúto rozbiť si poloprázdne kasičky. No hrozby, že si i naďalej budú orať na svojom políčku a na celý koncert sa vybodnú, boli plané. Klub sa slušne zaplnil.
Prvý kontakt s hudbou poskytli domácí Celardor. Židovský sweet rock okorenený bluesom a utopenými vokálmi. Lichotivé melódie vystavané na pevnom gitarovom základe, prepletené zvukom huslí a altového saxofónu boli príjemné, avšak bolo poznať, že kapela si zatiaľ len vytvára svoj hudobný rybníček a na veľké jazero hudobnej scény si nejaký ten piatok musí počkať. Domáci tak na úvod vyšľapali pekný chodníček pre svojich brnenských kolegov.
Psychedelický pop, ktorý poteší a nesklame. I tak by sa dali popísať Ghost of You. Po prvý krát na seba upozornili pred dvoma rokmi a to EPéčkom Ocean K, teraz prišli s niečím úplne novým. Debutový album Glacier at the City je plný ojedinelej surovosti, neučesanosti a mladíckej spontánnosti, štyridsať minútová paľba popu podporeného výživným zvukom basgitary. To, že hudba je pre nich drogou, bez ktorej nemôžu žiť, bolo vidieť od začiatku až do konca. Davovú hystériu a tanečnú náladu si však vybojovali Celardor, na Ghost of You sa vlniť už nikto nemal náladu a zle nazvučený singel Hermaphrodite to len podtrhol.
Zopár detičiek zistilo, že má po večierke, a utekalo domov. Na VooDooYouDo sa mnohý tešili, no bubeníka premohla choroba a hudobný orgazmus sa nekonal, ich miesto zaplnili brnenský 1flfsoap. Fakt, že mám asi po tretí krát obliatu nohu nedopitým pivom a výhľad na kapelu sa obmedzil na zástup pánskych pozadí v tesných džínsach svedčil o tom, že pred pódiom bolo znova plno. Experimentálny boyband z Brna si dal za úlohu zabrániť šíreniu electroswingu, stačilo vziať basu, bicie, gitaru a black/death metal s prvkami jazzu a grindu bol na svete. Minúty hudobnej agónie a potom.... už len ďakovačka, posledný prídavok a útek na bar.
Ghost of You + Celardor + 1flfsoap
5. 12. 2015 Blok 12, Zlín
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.