Jakub Béreš | Články / Reporty | 06.11.2016
Na některých klubech je dobré, že ještě dlouho před oficiálním oznámením časového harmonogramu víte, v kolik bude akce začínat. Například v MeetFactory se zaběhlo vpuštění hlavní hvězdy večera na stage v deset, v pátečním Roxy si můžete být jistí, že hlavní dj vystoupí nejdříve v jednu, a ve víkendovém programu Lucerny Music Baru zase víte, že koncert vždycky musí končit kolem půl desáté, aby se stihla i tradiční retro diskotéka. Předkapela The Ramona Flowers tak začínala už chvíli před sedmou, tedy v době, kdy jsem dobíhal do pasáže a zasekl se o dlouhou řadu lidí přetékající na ulici. Vyhráno jste neměli ani po vstupu do klubu, protože tam jste hned narazili na další frontu k šatně.
Koncert White Lies začínal podle plánu pár minut před sedmou. V té době byl prostor už zaplněný a do úplného vyprodání nemohlo chybět mnoho. Lidi se mačkali mezi sloupy, prostor po levé straně ještě nabízel několik míst s parádním výhledem. Podle očekávání se sál zbarvil do bílé barvy a v tom se objevili čtyři muzikanti, kteří hned vypustili první singl Také It Out on Me z několik týdnů staré desky Friends. Dav okamžitě kvitoval perfektní zvuk a zpěvákův silný hlas jásotem a výskoky. Pak nepřišla obligátní zdravice, ale nepřetržitá singlová jízda. There Goes Our Love Again a hned poté sedm let starý hit To Lose My Life. Teprve pak nastal čas na výdech, úsměvy a první pozdravy.
Blok popovějších písní z aktuální desky vystřídala sonda do roku 2009 a debutu To Lose My Life. A právě na skladby z téhle desky publikum reagovalo nejlépe. Postpunkové postupy se v nich mísí s rockovou energií a naživo tahle souhra fungovala nejpřesvědčivěji. Setlist ale potěšil fanoušky všech alb, protože ty byly zastoupeny spravedlivě. White Lies se postarali o skvělou atmosféru a i pochmurné balady předvedli v radostném střihu, i když lehce utrpěla jejich romantická stránka, což se v pátek večer dalo čekat.
Vyváženému koncertu napomohla perfektně vyladěná světla, která věděla, kdy kapelu tajuplně zahalit, stejně jako kdy prosvítit každý zapadlý kout. Takové momenty přicházely vždy s refrénem, kdy naplno vynikl baryton Harryho McVeigha, jehož síla by s přehledem utáhla stadionový dav. V Lucerně Music Baru všechno klaplo, jak mělo, obzvláště pak v přídavku, kdy po pozvolném otvíráku Big TV a pomalu gradující Come On zazněl největší hit Bigger Then Us, jehož podmanivý refrén dozníval v uších ještě dlouho po odchodu do ulic.
White Lies (uk)
4.11. 2016 Lucerna Music Bar, Praha
foto © Matěj Krč
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.
Jiří V. Matýsek 20.10.2024
„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.