Články / Reporty

Z garáže do snu (Genuine Jacks a Max Bazowski)

Z garáže do snu (Genuine Jacks a Max Bazowski)

Nikola Piálková | Články / Reporty | 02.02.2017

Béčko v Třebíči je jedním z těch klubů, kde se zastavil čas. Vzdálit se půl metru od okna v sále znamená ztrátu signálu, kartou tady nezaplatíte a na wifi můžete rovnou zapomenout. Tahle zdánlivá negativa ale skýtají jednu velkou výhodu. I ti nejzarputilejší pisatelé zpráv a facebookoví přispěvači mají jednoduše smůlu a namísto do obrazovek smartphonů musí koukat kolem sebe. Lidi tu u piva konverzují a koncerty si užívají bez mobilu v ruce jako za starých časů. „Včera tu bylo na Mišíkovi 250 lidí, tak nevím, jak tu pochodíme den poté se slovenskou alternativou,“ zvedá ramena jedna z barmanek. Je něco před desátou, uvnitř na čtyřicet lidí. Lepší než drátem do oka.

Genuine Jacks odpálí večer peckou Birdie, k níž zhruba před rokem vyšel videoklip, nad kterým zaplesal nejeden ornitolog. Hudba má šťávu, basák Jakub Blokša stíhá během hraní pogovat, bubeník Martin Henri Lacko zas hází kudrnatou čupřinou a ani na chvíli nevypadne ze zběsilého tempa, které ve vteřině ovládá nemalou část příchozích. Jen se ujistím, že jde o čirý garage punk, rázem jsou moje domněnky ty tam. Dojde na heavymetalové prvky, ale taky na psychedelii nebo čistokrevný grunge. V pomalejších skladbách Murder Caught My Eyes či Golden Leaves from Marple Trees je podobnost hlasů Juraje Ondrejka s Cobainem nezpochybnitelná. Druhá půlka koncertu se zdá uspěchaná, jako by to už chtěli mít za sebou, poslední písnička ale proběhne přívětivým tempem a z koncertu tak můžou mít dobrý pocit obě strany dialogu.

Max Bazowski. Barevná světla v sále střídá tma, tu náhle rozzáří řetěz žlutých světýlek. Mladá pětice se vměstná na pódium a už s prvními tóny je jasné, že tahle hudba si hravě získá každého snílka. Jemné, splývavé samply vdechují melodiím pestřejší výraz, který dotváří suverénní a zároveň podmanivé riffy kytary. Výstup zpěváka Marka Konečného přesvědčivě provází muzikou, která je vydatně nasáklá emocemi. Táhlé plochy místy připomínají Oasis, chvílemi zas naskakují dreampopoví Slowdive, britský zvuk. Bazowski nesází na výrazný pohybový projev, ten není potřeba. To jsou ty chvíle, kdy si člověk uvědomí, jak moc je důležité, aby koncert bavil především muzikanty, pak až publikum. V tomto případě je ale přítomnost energie zásadní, mnohem jistěji než vzpomínka na konkrétní song v paměti uvízne pocit příjemného mravenčení. Max Bazowski mají valně našlápnuto.

Info

Genuine Jacks (sk) + Max Bazowski (sk)
28. 1. 2017 Hudební Klub B, Třebíč

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace