redakce | Zprávy / Festivalové | 17.06.2023
Letní filmovou školu slavnostně zahájí v sobotu 29. července na české poměry nadstandardní žánrový snímek Bod obnovy. „Přesně po 60 letech od premiéry legendární Ikarie XB1 se česká kinematografie opět dočkala výpravné sci-fi s originálním a silným nápadem,“ láká diváky dramaturg Jaroslav Sedláček. Příběh filmu je zasazen do roku 2041, kdy lidstvo používá velmi vyspělé technologie a ústava všem občanům garantuje právo na "jeden celý život". Po nepřirozené smrti, jako je například autonehoda nebo teroristický útok, tak může být člověk obnoven ze své digitální zálohy. „Zdá se to být skvělý systém, zdánlivě dokonalý, Bod obnovy si musí člověk jen pravidelně zálohovat. V rukou morálně nezodpovědných jednotlivců či korporací ale může způsobit nevratné kroky a mít fatální následky. A nejen o tom náš film je," vysvětluje spoluautor scénáře a režisér snímku Robert Hloz.
“Ivan Trojan představuje výjimečný herecký talent, který sice na filmové plátno vstoupil relativně pozdě, zato ho v následujících dvou desetiletích ovládl nevídaným způsobem. Se sedmi *Českými lvy, ale především s neuvěřitelně pestrou plejádou postav, které ztvárnil, je jednou z největších hereckých osobností, které máme, a jeho ocenění je tedy více než namístě. Cena AČFK bude udělena i slovenskému režisérovi a scenáristovi Miloslavu Lutherovi, který obohatil československou filmovou tvorbu o uznávané adaptace literárních děl, v nichž na pozadí rozmanitých historických reálií zkoumá věčný boj člověka s mocí,”* vysvětluje programová ředitelka Iva Hejlíčková.
Programový ředitel Jan Jílek k tématu hostů doplňuje: „Od roku 2008 se nám podařilo na LFŠ přivézt plejádu inspirativních hostů z celého světa, s nimiž jsme absolvovali stovky diskuzí po filmech a desítky lekcí filmu. Jsem moc rád, že letos k nim přibyde další jméno. Konkrétně jde o chorvatského režiséra Rajka Grliće, který vystudoval pražskou FAMU a jehož filmy velmi dovedně analyzují specifika života v (ex)jugoslávském prostoru. Grlić pravidelně spolupracoval s hereckými hvězdami jugoslávského prostoru (Miki Manojlović) a jeho doménou se staly tragikomedie a dramata o hrdinech vláčených velkými dějinami.“
Hostem festivalu bude i chilský režisér Fernando Guzzoni, jehož všechny filmy byly premiérovány na velkých světových přehlídkách a jehož nesmlouvavá dramata mapují temná zákoutí lidské duše stejně jako čistě chilská témata související s vyrovnáváním se jeho rodné země s temnými kapitolami minulosti.
49. Letní filmová škola
28. 7. – 3. 8. 2023
Uherské Hradiště
web festivalu
foto © Magdaléna Šmídová
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.