redakce | Zprávy / Pozvánky | 19.09.2020
„Dá se adaptovat bez radosti? Kdy vlastně celá ta krize začala?“ ptá se kolektiv HaDivadla v novém manifestu ke 46. sezoně 2020/21, jež nese název Adaptace. Soubor ji v září otevřel premiérou autorské inscenace Vnímání (režie Ivan Buraj), kterou odložil na základě březnových opatření při šíření pandemie. Rovněž na jaro původně plánovaný titul Moby Dick, který v HaDivadle aktuálně zkouší Rastislav Ballek, vytvoří svou premiérou symbolické pojítko mezi oběma „nouzovými“ sezonními cykly.
Krizovou situaci, kterou nemoc COVID-19 v globálním prostředí zvýraznila, vnímají tvůrci HaDivadla v logické souvislosti se sítí událostí i trvajících procesů týkajících se klimatických změn, politického a společenského štěpení a ztráty důvěry v udržitelnou budoucnost. Cyklus premiér, který během sezony 2020/21 v divadle vznikne, se bude vztahovat k otázkám a aktualizaci osobních i univerzálních návyků a jistot. Tvůrci se vydají cestou dramatizace prozaického textu, autorskou a pohybově-zvukovou metodou a využijí i formy dlouhotrvajícího programu „výstavního“ kurátorského charakteru.
Po listopadové adaptaci Moby Dicka se v únoru mohou diváci těšit na další spolupráci souboru s Kamilou Polívkovou. Ta připraví adaptaci monologického románu rakouské autorky Marlen Haushoferové Zeď, díla, které je v domovině již od svého vzniku pokládáno za kultovní. V květnu se se souborem při spolupráci poprvé setká režisér a autorský tvůrce Jiří Adámek. Premiéra projektu Po celou dobu představení probíhá je v plánu na květen. Sezonu uzavře společný projekt chystaný ve spolupráci s platformou Terén. Vícedenní program v perspektivě tématu Adaptace má za cíl propojit estetické i mimoestetické zkušenosti a sdružit přednáškový, výstavní či participativní mód setkání s diváky. Odehraje se v červnu v HaDivadle.
V podzimním období sezony 2020/21 čeká HaDivadlo po předvedení Prezidentek na festivalu Divadlo v Plzni také účast na odložené 24. Divadelní Floře Olomouc, a to speciálním uvedením Woyzka na domácí scéně za účasti zájezdu olomouckého publika. V říjnu se obě nejnovější premiéry v režii Ivana Buraje Naši – Studie rozhovoru o klimatické krizi a Vnímání představí v pražské premiéře v Divadle Archa. Nejbližší společnou akcí HaDivadla a Centra experimentálního divadla (Divadla Husa na provázku a platformy Terén) je již 18. 9. diskuzní program s názvem Vykolejit: Diskuze k (post)pandemické situaci, konaná za účasti řady hostů společenskovědních, tvůrčích, politických i environmentálních kontextů. Vlastní pokračování série Diskuzí A2 pořádá HaDivadlo 24. 9. (v návaznosti na premiéru Vnímání) – tématem je Nerůst? a vystoupí při ní vedle moderátora Matěje Metelce politoložka Kateřina Smejkalová a fyzik Prokop Hapala.
HaDivadlo
web divadla
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.
redakce 10.12.2024
Můžete očekávat řadu kratších setů za přispění dalších hudebníků a vizuálních umělců. Tyto se mohou dít i bez předchozího oznámení.
redakce 09.12.2024
Reidy čím dál více začalx zapracovávat jednak elektronické procesování, které doplňuje hru o nové barvy a ozvěny, jednak originálně využitý autotune.
redakce 08.12.2024
Připravte se na večírek, kde se srdce rozezní víc než rolničky na saních a atmosféra bude hřejivější než svařák na zasněženém náměstí.
redakce 04.12.2024
Oldschoolové syrové groovy The Spermbankers, zvukoví inovátoři The Young Gods a František Skála v doprovodu přátel.
redakce 02.12.2024
Leeb0rn zvou novým klipem k písni Exchange do brněnského klubu Alterna.
redakce 02.12.2024
Video, v ktorom sa symbolická príbehová línia miesi s civilnými zábermi, reaguje na odkaz piesne, dotýkajúcej sa tienistých zákutí medziľudských vzťahov.