redakce | Zprávy / Pozvánky | 02.11.2021
Jako první vilový rezidenční pobyt absolvoval v létě umělec Patrik Pelikán, který představí svou (konceptuálně pojatou) příčku, jež dočasně reaguje na prostředí Kralovy vily. Pelikán zde – jak je ostatně na jeho předešlých výstavách zvykem – prorostl daným prostředím, aby ho posléze znejistil a stanovil mu překážku, kterou se divák musí prosmýknout. Součástí vernisáže budou dva koncerty a přednáška.
Hynek Látal: Sítě, květy, krápníky. Performativní prezentace založená na vizuálním materiálu představí různé typy středověkých kleneb, a to jak v západo- a středoevropské oblasti, tak také v regionech, které byly ovlivněny byzantskou či islámskou kulturou. Tématem přitom nebudou pouze cesty k některým výtvarně působivým formám, ale také subjektivní nastínění způsobu, jak klenební útvary vnímat z pozice současného diváka.
Po prvních verších úvodní písně debutového alba BabylonEly by leckoho mohlo napadnout, zda se nejedná o další ukázku koketování s folkem, jímž je tuzemská nezávislá rocková scéna silně kontaminovaná už drahně let. V případě projektu Víti Marčíka ml. ovšem nejde o změnu kursu ani úkrok stranou, natožpak o krizi identity po dosažení Kristových let, ale jen o další úsek jeho dlouhotrvající cesty. Do něho se promítla skutečnost, že se dočasně rozklížila skupina Psychedelický flákač na odstřel, se kterou vystupoval už od puberty. Marčíkovy písně – bez ohledu na to, zda byly hrány s kapelou či sólově – vždy oscilovaly mezi rituálem a jarmarkem, mezi psychedelií a táborákem, mezi nestrojenou agresí a teatrálním eklekticismem. A aktuální kazeta ∞ to potvrzuje.
Mooncup Accident, projekt Jana Klamma, člena kapel Ruinu, Klamm & Pelikan, No Pavarotti ad., dramaturga hudební série A2+ a spoluzakladatele labelu KLaNGundKRaCH, je zaměřený na manipulaci se sonickými nehodami. Zatímco glitch devadesátých let, spojený s laptopovou hudbou, byl založen na estetizaci odpadních zvuků, Mooncup Accident se vrací do doby, kdy slovo glitch ještě neoznačovalo nic jiného než poruchu. Hlas, diktafony, kytara, piezosnímače i neurotické pohyby nevytvářejí promyšlené koláže, ale nahodilé klastry vzpírající se estetizaci i fetišizaci. Improvizovaná vystoupení mají podobu fragmentarizovaných zvukových událostí bez jednoznačného vyvrcholení.
Patrik Pelikán: Protostěna
6. 11. 2021 18:00
Živá vila, Prachatice
Fb událost
foto © se svolením Živé vily
redakce 13.11.2024
Singl Všechno se rozpadá představuje upřímnou a syrovou výpověď doprovázenou kytarovým zvukem a zrnícím chromatickým klipem.
redakce 12.11.2024
Její nová tvorba se nese na vlnách improvizace, silné atmosféry a inovativních zvukových krajin.
redakce 11.11.2024
Kromě dvou velkých koncertů Katarzie je do konce roku naplánováno i několik komornějších vystoupení.
redakce 11.11.2024
Audiovizuální esej vytvořena k výročí Boje za svobodou a demokracii se bude promítat v CAMPu.
redakce 10.11.2024
Ve filmu rezonuje i rivalita, jež za minulého režimu vládla mezi českými architekty a jejich slovenskými kolegy.
redakce 09.11.2024
Ke své výtvarné tvorbě se dostal právě během hudebních turné, kdy začal pracovat na menších plátnech v hotelových pokojích.
redakce 08.11.2024
V Beseder Gallery zazní premiéra skladeb z nového alba Red Landscape v podání saxofonisty Jureho Pukla a klavíristky Kristiny Barty.
redakce 07.11.2024
Song na téma ubíhající krajiny za oknem auta chtěl Ventolin udělat už mnoho let.
redakce 06.11.2024
Party nabídne intimní koncert a klubovou noc v jednom.
redakce 05.11.2024
Knihy jsou zasazeny do jedinečné expozice, která jim zároveň dává vyniknout coby uměleckým artefaktům.