redakce | Zprávy / Pozvánky | 08.01.2015
Dva večery radikálních improvizací, tedy 29. ledna a 5. února, doprovodí v pražském alternativním klubu Rybanaruby avandgardní filmové adaptace ruských autorů 19. a 20. století.
Dostojevského Zločin a trest natočil v sovětsko-německé koprodukci německý expresionistický režisér Robert Wiene (Kabinet dr. Caligariho, Orlacovy ruce, Genuine) s herci známého moskevského divadla MCHAT v roce 1923 pod názvem Raskolnikov. Středometrážní snímek Pařížský švec vznikl na motivy díla jednoho ze členů leningradské skupiny Serapionovi bratři (Kavelin, Lunc, Ivanov, Šklovskij, Zoščenko, Fedin) pod vedením Friedricha Ermlera (Poslední carův poddaný). Obě díla doprovodí Vlastislav Matoušek (flétny, ruské etnické nástroje), Kateřina Vožická (niněra), Jiří Matys (kontrabas), Jan Střížovský (tuba), Jan Faix (elektronika) a Jonáš Richter (zvuky) a pokusí se spojit folklorní svět staroruského prostředí s moderním freejazzem a elektronikou, zároveň se pokusí inovovat a zároveň zachovat nálady obou snímků.
Další večer radikálních improvizací proběhne 5. února a opět doprovodí němý sovětský snímek Aelita / Kráska z Marsu. Ten je znám nejen jako jeden z prvních sci-fi snímků vůbec (jde o adaptaci textu Alexeje Tolstého), ale i jako realizace návrhu futuristických kostýmů Alexandry Exter. Doprovod zajistí futuristickým industriálním jazzem seskupení Soudruh Mauser - Mikoláš Chadima (saxofony), Petr Kalfus (saxofony a klarinety), Marie Klepetková (příčná flétna), Jozef Láska (kontrabas), Kenji Seizan Osako (saxofon), Petr Vrba (trubka), Vojtěch Petržilka (teremin) a Vlastislav Matoušek (bezpražcová baskytara).
Zločin a trest (1923)
Matoušek, Vožická, Grunt, Richter, Matys, Faix, Střížovský
29. 1. 2015 20:00
Rybanaruby, Praha
www.facebook.com/events/727640610610503
Aelita / Kráska z Marsu (1924)
Chadima, Matoušek, Grunt, Klepetková, Láska, Kalfus, Vrba, Petržilka, Osako
5. 2. 2015 20:00
Rybanaruby, Praha
www.facebook.com/events/1378057495811127
redakce 05.02.2025
Japonský umělec, DJ a hudebník hraje na několik tradičních i elektronických nástrojů (shamisen, kytara, baskytara, syntezátory, perkuse), z nichž některé si sám vyrobil.
redakce 04.02.2025
Singl Cleopatra má i vizuální zpracování, kterého se chopila Kiti Wullich.
redakce 03.02.2025
Stejně jako dokázal islandský nároďák porazit ten anglický, poráží Ari Eldjárn frontu komiků z mnohem větších zemí.
redakce 02.02.2025
Barcelonský producent a skladatel Raül Refree se pohybuje na pomezí experimentální hudby, populární produkce a filmových soundtracků.
redakce 02.02.2025
První večer bude věnován interpretacím textových partitur z cyklu Für kommende Zeiten.
redakce 01.02.2025
Vizuální zprostředkování bolesti, hluku i zvláštní sounáležitosti fanoušků tvrdé hudby, kteří se z celého světa každoročně sjíždějí v Trutnově.
redakce 31.01.2025
Kapela Laibach měla velký vliv na žánry i popularizaci industriální hudby.
redakce 30.01.2025
Jejich hudba je neúnavným proudem energie, plná nečekaných rytmů a experimentálních zvuků.
redakce 29.01.2025
Kapela si získává publikum syrovými písněmi s punkrockovou dravostí a naléhavými melodiemi.
redakce 28.01.2025
Morgan Garrett označuje svoji hudbu za no metal, tedy hybrid no wave a nu metalu. Je to vcelku výstižné... Punctum zve už za pár dní.