redakce | Zprávy / Pozvánky | 08.01.2015
Dva večery radikálních improvizací, tedy 29. ledna a 5. února, doprovodí v pražském alternativním klubu Rybanaruby avandgardní filmové adaptace ruských autorů 19. a 20. století.
Dostojevského Zločin a trest natočil v sovětsko-německé koprodukci německý expresionistický režisér Robert Wiene (Kabinet dr. Caligariho, Orlacovy ruce, Genuine) s herci známého moskevského divadla MCHAT v roce 1923 pod názvem Raskolnikov. Středometrážní snímek Pařížský švec vznikl na motivy díla jednoho ze členů leningradské skupiny Serapionovi bratři (Kavelin, Lunc, Ivanov, Šklovskij, Zoščenko, Fedin) pod vedením Friedricha Ermlera (Poslední carův poddaný). Obě díla doprovodí Vlastislav Matoušek (flétny, ruské etnické nástroje), Kateřina Vožická (niněra), Jiří Matys (kontrabas), Jan Střížovský (tuba), Jan Faix (elektronika) a Jonáš Richter (zvuky) a pokusí se spojit folklorní svět staroruského prostředí s moderním freejazzem a elektronikou, zároveň se pokusí inovovat a zároveň zachovat nálady obou snímků.
Další večer radikálních improvizací proběhne 5. února a opět doprovodí němý sovětský snímek Aelita / Kráska z Marsu. Ten je znám nejen jako jeden z prvních sci-fi snímků vůbec (jde o adaptaci textu Alexeje Tolstého), ale i jako realizace návrhu futuristických kostýmů Alexandry Exter. Doprovod zajistí futuristickým industriálním jazzem seskupení Soudruh Mauser - Mikoláš Chadima (saxofony), Petr Kalfus (saxofony a klarinety), Marie Klepetková (příčná flétna), Jozef Láska (kontrabas), Kenji Seizan Osako (saxofon), Petr Vrba (trubka), Vojtěch Petržilka (teremin) a Vlastislav Matoušek (bezpražcová baskytara).
Zločin a trest (1923)
Matoušek, Vožická, Grunt, Richter, Matys, Faix, Střížovský
29. 1. 2015 20:00
Rybanaruby, Praha
www.facebook.com/events/727640610610503
Aelita / Kráska z Marsu (1924)
Chadima, Matoušek, Grunt, Klepetková, Láska, Kalfus, Vrba, Petržilka, Osako
5. 2. 2015 20:00
Rybanaruby, Praha
www.facebook.com/events/1378057495811127
redakce 25.12.2024
Inspirován jmény jako Joesef, Phoebe Bridgers anebo Sam Fender skládá hudbu, která je osobní i osobitá.
redakce 23.12.2024
Všechno si dělá sám, od nahrávání, produkce, mixů až po marketing. A proto je to všechno tak jedinečné.
redakce 20.12.2024
Americký skladatel Rafael Anton Irisarri vytváří své kompozice z vrstev bujných a přitom éterických zvuků, do nich své posluchače zabalí jako do peřiny.
redakce 20.12.2024
Charakter Moin jako vedlejšího projektu se změnil nejpozději v roce 2021, kdy duo doplnila bubenice Valentina Magalleti.
redakce 19.12.2024
Tvorba amerického sesterského dua Sierry a Biancy Casady alias CocoRosie v sobě unikátním způsobem spojuje prvky popu, blues, elektroniky, hip hopu a opery.
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.
redakce 10.12.2024
Můžete očekávat řadu kratších setů za přispění dalších hudebníků a vizuálních umělců. Tyto se mohou dít i bez předchozího oznámení.