Jiří Mališ | Články / Reporty | 09.12.2017
Bývaly časy, kdy se posthardcoreoví Enter Shikari objevovali v Kodani rok co rok. Letos se ale vrátili po dlouhých šesti letech, během kterých vydali hned tři nová alba, včetně horké novinky The Spark. Dlouhá absence v dánské metropoli uškodila, fanoušci jako by zapomněli, že britské kvarteto hraje i naživo. Před pódiem v Amager Bio se nás sešly pouhé tři stovky plus desítky hlav na balkóně a v koutech sálu.
Ještě slabší to bylo během předskokanů. Velští Astroid Boys se snažili kombinovat grime a punk, ale tři “rappeři”, kytarista a bubeník házeli prázdná slova do hloučku nezaujatých diváků. Horší verze Limp Bizkit. V lepší formě se pak představili Lower Than Atlantis, kteří z okraje Londýna přivezli hardrockový nářez se špetkou punku. Set otevřeli novinkou Had Enough, ale ve špatně namíchaném zvuku se vokál frontmana Mikea Duce ztrácel. Sál se přesto pomalu zaplňoval a během závěrečné Here We Go se už dalo mluvit o nějakém davu. Osobně bych si Lower Than Atlantis dokázal představit spíše před Nothing but Thieves nebo Biffy Clyro, ale Enter Shikari jsou podobným výběrem supportů známí.
Za zvuku intra nového alba se postupně představili všichni členové Enter Shikari, jako poslední frontman Rou Reynolds s účesem à la The Cure. Hned zkraje vytasili starší skladby Solidarity a Anything Can Happen… a v moshpitu to vřelo. A nejednalo se jen o jalové poskakování, texty všichni křičeli z plných plic a sál spojilo hardcoreové přátelství. Urostlí muži se chytali za ramena a řvali si do obličejů “still air in my lungs, still blood in my veins” a už během páté skladby ochranka vyhazovala nepoučitelné crowdsurfery. Zpěvácký výkon byl perfektní - Reynolds předvedl čistý a rychlý vokál v Undercover Agents, hned v následující Arguing with Thermometers pro změnu ukázal, jak zní solidní řev. Odpočinku se nám dostalo během pianových balad Airfield a Adieu (zakončenou remixem od Routron 5000), pak přišel nejikoničtější moment večera. Celý sál dal ruce do vzduchu a dobrých patnáct vteřin čekal na chvíli, kdy všichni třikrát tlesknou do rytmu intra Sorry You’re Not a Winner. Nejohranější skladbu Enter Shikari tentokrát ukončili v polovině switchem na Sssnakepit a nakonec během osmi minut předvedli v rychlém sledu zkrácené verze čtyř dalších songů.
V přídavku se nám dostalo tanečního singlu Redshift, kde jsme všichni téměř ztratili hlas, zbytky sil jsme dali do závěrečné Live Outside. Frenetická taneční party nebrala konce. Během posledního refrénu jsme naposledy otevřeli pit a vydali ze sebe poslední výdech. Namožená lýtka zůstanou ještě pár dní, fantastické vzpomínky na jeden z koncertů roku o mnoho déle.
Enter Shikari (uk) + Lower Than Atlantis (uk) + Astroid Boys (uk)
6. 12. 2017, Amager Bio, Kodaň
Foto: Dominic Meister
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.