Jana Michalcová | Články / Reporty | 10.12.2013
Sobota ako deň modlitby a odpočinku? Áno, ale na koncerte Black Sabbath! Zvuk sirény ohlasil začiatok dvojhodinovej omše, ktorá dostala publikum do hypnózy a O2 Aréna sa premenila na kaplnku, ktorá dokázala na jeden večer spojiť všetkých: vyznávačov doomu, i psychadelického rocku.
Milí bratia, milé sestry, povstaňte! Presne o deviatej zaznel Ozzyho nosový hlas spoza čierneho závesu. Publikum prestalo dýchat, akoby mala prísť apokalypsa. Tá aj prišla: War Pigs. Už prvý verš z ukážkovo protivojnového songu rozžiaril ochotný dav. Obecenstvo bolo Jeho.
Po treťom Under the Sun/Every Day Comes and Goes, keď začala intonácia mierne kolísat, sa prejavil Tony Iommi. Age of Reason. Bolo velkolepé, s akou ľahkostou prechádzal každým akordom, v okulári dalekohľadu bolo ľahké pristihnúť ho usmievať sa - bolo to nad Ozzyho blaznivým poskakovaním okolo mikrofónu? Hudba je hra a Iommi sa vie hrať aj vo svojich šesťdesiatich piatich. O to viac to vyniklo, keď pár metrov od neho Butler prešiel svojím technicky vyumelkovaným sólom bez jediného úsmevu.
Black Sabbath. I can’t hear you! I can’t hear what you say! Ozzy cupital ďalej okolo mikrofónu. Komické. Bol dokonalou ukážkou zákonu zachovania energie: toľko energie, čo zo seba vydával, žiadal aj od publika. Let’s go crazy tonight! Make some fucking noise!
Svoju chvíľku slávy si užil aj Tommy Clufetos. Nie je to Bill Ward, očividne, ale celkový dojem nebol zlý. Napriek tomu si myslím, že by sa Clufetos uplatnil aj ako maratónsky bežec, svojím takmer desaťminútovým sólom ukázal, že výdrž aj techniku síce má, no nápaditosť tam chýba. To preto sa stratil zvyšok kapely v zákulisí…?
Po dobehnutí do cieľa sa vrátili na scénu a dohrali svoj jednoznačne vydarený koncert. Aj keď bol set list tvorený prevažne klasickými skladbami ako Behind the Wall of Sleep, Fairies Wear Boots alebo Children of the Grave, ktoré publikum milovalo, texty z nového album 13 spievalo od začiatku do konca, akoby boli tými “klasikami”. Dokonale zapadli do celku.
Amen.
Black Sabbath (uk) + Uncle Acid and The Deadbeats (uk)
7. 12. 2013, O2 Arena, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.