Peter Forgáč | Články / Reporty | 13.11.2014
Projekt anebo "cyklus" pod názvem Enfilade se pod záštitou brněnské Flédy koná už nějaký ten pátek. Tentokrát mělo nejen jihomoravské publikum možnost zhédnout a hlavně slyšet další zajímavý zjev hudební scény. Novozélandské trio Die! Die! Die!.
Večer se rozbíhal spíše pomalu. Postupně se v klubu nazbíralo asi osm desítek lidí, předskokanem byli domácí My Dead Cat. Sice nezklamali, ale ani zásadně nepotěšili. Jejích styl není snadno zařaditelný, zato hudební postupy jasné. Nosné basové linky inspirované post-punkem, indie kytara, "punková" energie. Všechno dohromady to působilo spíše jednotvárně, mezi jednotlivými songy nezaujatý divák příliš rozdílů nenašel, snad až na některé z popovějších věcí, podle toho reagovalo i publikum. Závěr hodinového setu sice vygradoval, ale bylo zřejmé, na koho se čeká.
Po krátké pauze přišli Die! Die! Die!. Naposledy do Brna zavítali v létě minulého roku a znovu to rozbalili naplno. Noise-punk inspirovaný hardcorem i melodickými vsuvkami hned chytil, masivní stěna zvuku zaplnila velký sál Flédy. Kapela připomíná například sousedy z Austrálie DZ Deathrays nebo misty Japandroids. Před poloprázdným sálem se ale vystoupení trochu ztrácelo, slušelo by mu víc "intimity" jako minulý rok na malé stagi Flédy. I přesto z kapely sršela obrovská energie a radost z hraní, při posledních dvou skladbách došlo na hraní v publiku, do něhož se vydal zpěvák a kytarista Andrew Wilson. Tuhle část si všichni užili naplno, byla chuť i na přídavek. Syrový zvuk, přímočarý přístup a hraní od srdce, noise, který se na nic nehraje. Dobrý večer.
Die! Die! Die! (nz) + My Dead Cat
11. 11. 2014, Fléda, Brno
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.