Články / Reporty

Film a živá hudba: Cesta na Mars vs Kittchen to Mars

Film a živá hudba: Cesta na Mars vs Kittchen to Mars

keša | Články / Reporty | 25.07.2016

Dalším snímkem 42. Letní filmové školy ze sekce Film a živá hudba, němé počátky sci-fi, je Cesta na Mars od dánského režiséra Holger-Madsena z roku 1918, první celovečerní sci-fi film.

Kittchen doprovází němý film na LFŠ už poněkolikáté, loni společně s Flash the Readies, předloni s Tomášem Neuwerthem (Nierika, Lu). Dnes má na palubě krom Neuwertha ještě Martina Černého (Rudovous) a u mixu Tomáše Havlena (post-hudba).

Kittchen zdraví publikum, a nezůstává jen u toho, přezpívává titulky filmu a komentuje to, co je za nimi. Spoileruje, dozvídáme se, které postavy filmu budou mít důležitou roli v budoucnu, vidí do zákulisí produkce, prokoukne líčení herců, komparzisty na scéně. Popisuje postavy, jejich oblečení, to, co vidíme i nevidíme, popouští uzdu fantazie, je mu jedno, jak to vyznívá, má nás na háku. K tomu přimíchává texty svých písní, slyšíme kus jeho desky Kontakt.

Další originální zářez na filmovce, to jsme tady v takovém rozsahu ještě neviděli. I když, před lety tu zabodoval Petr Cerha alias Nasty, beatboxer, co si dělal prdel z krátkých němých filmů. Zazněli Queen, ukočíroval to, prvoplánová zábava.

Kittchen s posádkou si dělá svou vlastní výpravu na Mars, film ho zajímá jen částečně, on je tady absolutní kapitán. Theremin Martina Černého a elektronické bicí Tomáše Neuwertha jsou jen theremin a elektronické bicí, nic víc. To klidně můžou mít v ansámblu harfu a vozembouch. Je to hra, kdo s koho? Vůbec nevím, jak to mám přežít do konce. Kdyby mě nezajímalo, jak tento naivní film dopadne, jsem už dávno v trapu. A kdyby mě nezajímalo, jak dopadne Kittchen se svou ožralou posádkou, jsem už taky dávno v trapu. Jde o tak velkou nadsázku, kterou nechápu? Je to víc naivní a trapné než film samotný, nebo si z nás Kittchen dělá jen nehoráznou prdel a posouvá hranice svého přednesu až tam, kde už žádné hranice nejsou? Obojí je možné.

Kittchen si nechá ještě jeden song na závěr a hraje ještě dlouho poté, co je na sále světlo a lidi odcházejí, zazní píseň Jezero a snaha předat hlas publiku. Pokus o Kontakt? To je ono? "My jsme Kittchen, kdo jste vy?" Jdu z kina ven a stejně nevím, která bije. Necítím nic, stejně jako jsem necítil nic ani předtím. To nejsem já.

Info

Letní filmová škola 2016
Film a živá hudba: Němé počátky sci-fi
Cesta na Mars (Himmelskibet, 1918), hudební doprovod: Kittchen to Mars

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace