Články / Reporty

Gott for people (RfP 2013, den III.)

Gott for people (RfP 2013, den III.)

Vojta Koval | Články / Reporty | 05.07.2013

To takhle jedete na festival, abyste si poslechli vaši oblíbenou kapelu Queens of the Stone Age, a nakonec sotva stihnete jejich koncert, protože vás ohromí čtyřiasedmdesátiletý děda. Tak tohle jsem opravdu nečekal…

Po úvodním dnu to vypadalo, že vystoupení Amandy Palmer a Bloc Party nikdo nepřekoná. Přiblížili se tomu Gogol Bordello a Papa Roach, ale největší naděje jsem vkládal do Queens of the Stone Age, kterým organizátoři přidělili prime time na hlavní Rock for People stage. A tihle rockeři z Kalifornie rozhodně nezklamali. Set plný největších hitů, tradiční doprovodné animace na obří LED obrazovce. Skvělý koncert. Ale ten Karel…

Chvílemi božský Kája nemohl zpívat. Ne však kvůli nějaké indispozici, ale protože přes jekot, dupání a skandování fanoušků ve Staropramen stage stanu by stejně nebyl slyšet. Však taky mistr hned na začátku upozorňoval: „Šetřete síly, já mám výborný přídavky!“ A nekecal. Pět přídavků nezažijete na koncertech moc často a troufnu si říct, že nikdy se na ně netančí tak jako na Kávu si osladím tady na RfP.

„Už padesát let zpívám rock’n’roll – takže rock. A už padesát let zpívám pro lidi – takže for people. Zkrátka Rock for People!“ pravil Karel a vzápětí zplodil slogan, který možná vejde do dějin: Gott for people! Možná trochu odvážný krok, pozvat Karla Gotta na takovýhle festival, organizátorům vyšel se vším všudy. Karel si koncert v nabitém stanu očividně užíval, hýřil vtipem, a i když se trochu zapotil, rozhodně zvládl vystoupení na jedničku.

Měl jsem trochu obavy, s čím Karel Gott na RfP přijede, jestli splní slib a rozjede tu živý rock’n’roll. Splnil. Společně s Boom Bandem vyšvihl největší hity od Dám dělovou ránu přes Být stále mlád až po Včelku Máju, kterou si s mistrem samozřejmě zazpívalo i publikum včetně babiček z místního domova důchodců, které sem přivezl speciální autobus. Ale zpívalo se takřka pořád, takže „Biene Maja“ vlastně moc nevybočila ze zbytku koncertu. Při skladbě C'est la vie tancovali i lidi sedící venku před stanem – takovou odezvu neměli ani 30 Seconds to Mars! Tancovali i kameramani, nejlepší kreace předváděl štáb televize Nova…

Shrnuto a podtrženo, když jsem po prvním dnu s humorem poznamenával, že úvodní den by mohlo překonat leda tak vystoupení Karla Gotta, nevěděl jsem, jak moc se trefím. Skalní rockeři to možná nepřiznají a budou vám zarytě tvrdit, že nejlepší byla jejich oblíbená kapela, ale Karel Gott všechny ostatní lidově řečeno smáznul. Musíte ocenit, že si ve svém věku troufne přijet na festival, kde den předem všichni házeli hlavami na potetované metaláky, a s doprovodnou zpěvačkou Dashou odzpívá duet z Kdyby tisíc klarinetů (mimochodem Pilarka by se za výkon Dashy nemusela stydět!), pak si přivede na pódium karnevalové tanečnice a všechny odrovná hitem všech hitů, Lady Karneval. Tu podprsenku, kterou chytil při jedné z děkovaček na závěr, si plně zaslouží.

„Díky za úžasnou atmosféru, tohle vám nezapomenu,“ rozloučil se Karel Gott. My tobě taky ne, Karle.

Info

Rock for People
4. 7. 2013, Festival Park, Hradec Králové

foto © Tomáš Moudrý

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace