Vadim Petrov | Články / Reporty | 19.12.2016
Prokletí adventu – přátelská nálada, vánoční večírky, tři na každé úterý a sedm na každý pátek, kdy, kam? Dáme pivo v osm tady, žbambéro v deset támdle a ve dvě snad už budem tančit. „Tady je na šatně úplná apokalypsa, jedem pozdě,“ radši zamlčím burrito na Pštrossu, „tak to si tady zopakujete“. Jsme amatéři, chodit kolem půlnoci do klubu, s kabáty v rukou stihnem pivo. Vyprodané Roxy? Při tanci dole rameno na rameni, ale prázdný stolek na sbalení se vždycky najde.
Dimension očividně čekal pouze na nás, set začíná se znatelným zpožděním. Tenhle frajer v černé košili hraje kombinaci mainstreamového dnb a nečekaných zlámaných vypalovaček. Dohromady je lepí hipstrdramy – mám na mysli experimentátory, jako je Rockwell nebo 1991, do žádného subžánru nespadají, zní divně a já je mám moc rád. Ke konci se trochu nudíme, osvědčený recept se příliš opakuje, čekáme na vysněné nemocniční afro.
„Bude hrát remix Adele?“ „A bude hrát to, co zní jako Cry Me a River?“ „Všechno bude!“ High Contrast otevírá svoji poslední peckou Remind Me, jinak je ale první čast setu celkem standardní liquid. Pak sklouzne do temnějších vod, soulové vokály nechá na břehu a páčidlem rozbíjí vodníkovy hrnečky. Chrr chrr kchchch, vrčí techstepy, Lincoln tu nehraje poprvé a ví, že české publikum se s tím nemaže, i v liquidovém setu je potřeba trocha skřípání. Závěrem setu cukruje vlastními hitovkami Roxy jak bábovku, ukápla by nejedna slza nebýt tance o život – na slzy není zbytí.
Následuje Trimer, kterého jsem ani neviděl na plakátu, a atmosféru trochu zpacká. „Hlavně sypat aspoň na 185, pak je jedno, co hraješ,“ takový z něj mám pocit. Meh. High Contrasta si ale zkazit nenecháme, ranní chillout, procházka se samozou a lahváčem.
High Contrast, Dimension
16. 12. 2016 Roxy, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.