Jakub Šíma | Články / Reporty | 22.03.2016
Přiznám se hned na začátku: Madchilda moc neposlouchám. Ne snad že bych jeho hudbu nedokázal vystát, ale nikdy mě neoslovila dost na to, abych jí dokázal upřednostnit před záplavou jinak laděných interpretů. Proč tedy chodit na koncert? Zvítězila osobní zkušenost. Na předloňském Hip Hop Kempu jsem v zápalu pozdních ranních hodin dohnal potetovaného Kanaďana v backstagi a přes všechny vnější znaky se po krátkém hovoru ukázal jako sympaťák, co by se pro fanoušky rozkrájel. Na některé koncerty se dá jít i na základě osobní zkušenosti.
V roli předkapely se představila obligátní Sodoma Gomora. Ne že by česká scéna oplývala nekonečným množstvím alternativních předskokanů, ale díky pestré koncertní zkušenosti se jednalo o důvod, proč zvládnout ještě jeden Long Island Ice Tea v nedalekém baru. Ostatně jít střízlivý na Madchilda by bylo jako… jít střízlivý na Madchilda. A řada fanoušků to vzala ještě o řád vážněji. A nejvíc samotná hlavní postava. Lahev Hennessy, kterou si donesl na stage, byla v podstatě prázdná, ale na koncertní suverenitě to neubralo zhola nic. Madchildovu autenticitu navíc tradičně podtrhuje osobitý vzhled. Výška slabých 170 čísel, bojové sekyry vytetované pod očima a tvář nesmazatelně nesoucí znaky dlouhodobé závislosti na opiátech. Ta ho prý stála přes tři miliony dolarů. Jak může jeden člověk profetovat tolik peněz, mi zůstává záhadou.
Koncert začal s mírným zpožděním a bez zbytečných řečí. Hned z počátku se několik fanoušků chytilo pozvání na stage, další se přidávali v průběhu show, až se na ní Madchild skoro nevešel. Často se tak hrála hra: „Najdi si svého Madchilda“. Kanadský skřet se totiž mezi fanoušky na stagi až příliš snadno ztrácel, a to nemluvě o častých výletech pod pódium. Je super být nablízku svým fanouškům, ale nevidět interpreta skoro půl koncertu je druhá věc. Ovšem právě v těchto momentech vynikla vyšší poloha a specifická barva jeho hlasu. A když se pro změnu na chvilku ukázal, tak se nedal přehlédnout jistý pódiový projev a dobrá nálada. Po hudební stránce koncert nic nového nepřinesl, ale s tím plány počítaly. V neděli večer se šlo hlavně na osobnost a té fanoušci dostali, kolik jen dokázali unést. A u lidí, u kterých není ani zdaleka samozřejmé, že se dožili dneška, si toho vážíte o to víc.
Madchild (ca)
20. 3. 2016, Lucerna Music Bar, Praha
foto © Tomas Gustaw
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.