Články / Reporty

Nepředvídatelný Bonobo

Nepředvídatelný Bonobo

Jakub Béreš | Články / Reporty | 24.05.2018

Britský hudebník Simon Green jezdí do Praha zhruba co pět let. Po Roxy a Divadle Archa si teď se svou živou kapelou čítající i trojici dechů smlsnul na vyprodaném Foru Karlín. Kde bude příště, můžeme jenom hádat, ale podle toho, jak si Bonobo pochvaloval hlavní město, by už promotéři měli hledat větší halu. A i když by někdo mohl namítat, že se jeho hudba hodí spíš do intimnějších prostorů, tak profesionální show, obří projekce, šestičlenná kapela a vokalistka Szjerdene v úterý dokázaly, že si jejich místy dojemná, jindy zase prudce taneční show poradí s jakýmkoliv prostorem.

Mladý britský producent a zpěvák Poté v roli supportu si velký sál na svou stranu nezískal. Popový mix s nádechy multižánrové a multikulturní ostrovní klubové scény byl příliš agresivní a oproti Bonobovi příliš chaotický a eklektický. To ovšem neznamená, že perkusemi a afrobeaty nasáklý set nebyl zábavný. Než před hlavní hvězdu by se ale hodil jako after party. Tam se totiž místy nenápaditý zvuk a kolísavý zpěv promíjí snadněji.

V reportu Radia Wave z loňského Meltu, kterému Bonobo headlinoval, se píše, že už dávno není velký tahák. Možná ne na progresivní akci zaměřující se na elektronickou scénu, v mainstreamovějším kontextu ale stále ano. Jeho vystoupení i loňská na Grammy nominovaná deska Migration dokazují, že se vyšvihl takhle vysoko zaslouženě, navíc bez toho, aby utrpěla jeho invence. Tedy s výjimkou live verze singlu Kerela, jemuž dominovaly cheesy bicí. Hodinu čtyřicet dlouhou show otevíraly klidnější tracky, během nichž jsme společně s obřími projekcemi prolétávali nad namodralou měsíční krajinou. Majestátní i meditativní spojení navíc zpestřila zpěvačka Szjerdene, která odzpívala chytlavý song s marockými rytmy Bambro Koyo Ganda.

A nezůstala jen u něj. No Reason patřila do tanečnějšího bloku skladeb, na kterou Bonobo skvěle navázal remixem Blurred od Kiasmos. Ten z davu vymáčkl ještě poslední zbytky energie v lehce natahované dramaturgii. O jeden z nejsilnějších momentů se ovšem Szjerdene postarala už v půli setu, kdy si svým barevným vokálem pohrála s písní Break Apart, v níž má původně featuring křehký Rhye.

Ovšem večer byl v režii Bonoba. Pendloval mezi čtyřmi pulty a do ruky bral častokrát i kytaru. Koncert by byl sice stejně skvělý, i kdyby v karnevalové písni We Could Forever nevylétly do vzduchy oblaky konfet a hustého dýmu, to když taneční skladba směřovala k EDM extázi, na druhou stranu proč nepřekvapit dav a neoddělit první půlku programu? Nepředvídatelnému Bonobovi není cizí žádný žánr, jeho hlavní předností ale je, že všechny dokážel smíchat v organickou snovou plavbu, v níž si každý mohl najde něco opravdu svého, a zároveň se baví i v dalších částech koncertu.

Info

Bonobo (uk) + Poté (uk)
22. 5. 2018 Forum Karlín, Praha

foto © Mária Karľaková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace