Články / Rozhovory

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Mariia Smirnova | Články / Rozhovory | 18.06.2024

„Máme tři hlavní cíle. Za prvé usnadnit kapelám vstup na hudební scénu, za druhé rozvíjet mezinárodní kontakty a spolupráci a za třetí získat pozornost lidí, kteří ocení skvělou hudbu,“ říká Petra Hradilová, ředitelka hudební konference a showcasu Czech Music Crossroads. To nejlepší ze světa world music, jazzu a alternativy můžete načerpat už za pár dnů (20.-22. 6.) v ostravském domě kultury Poklad a na koncertech pod širým nebem na Alšově náměstí.


Crossroads letos slaví 10. výročí – co vám osobně a tuzemské hudební scéně ta dekáda přinesla? Došlo k nějaké spolupráci na světové úrovni, nečekanému propojení, možná máte nějaký oblíbený příběh?
Za těch deset let se nám skutečně podařilo nabídnout Ostravě bohatou škálu koncertů, představili jsme veřejnosti nové, neokoukané, talentované hudebníky. Kvality mnohých do té doby nikdo neobjevil a byla by škoda, kdyby nedostali šanci prorazit. Jsem proto moc ráda, že nám se to na Crossroads daří.

Hudebníků, které vystoupení na Crossroads takzvaně nakoplo, je mnoho, kdybych měla jmenovat všechny, byl by to velmi dlouhý rozhovor. Nicméně krásným příkladem toho, jak chytit šanci za pačesy, je například příběh skupiny Ponk z Brna. Právě díky Crossroads dostala příležitost vystoupit na mezinárodní hudební přehlídce Womex, která se koná každoročně ve velkých evropských městech. A zatímco v roce 2015 přijeli do Ostravy jako začínající kapela, o rok později už na festivalu hráli pro publicisty a promotéry. A uvedu ještě jeden příklad: příležitost navázat užitečné kontakty s hudebními profesionály využilo i české kvarteto Clarinet Factory, které úspěšně koncertuje nejen u nás, ale i v zahraničí. Myslím, že za vše hovoří vyjádření jednoho z pozvaných delegátů. Britský hudební žurnalista Simon Broughton řekl, že je slyšel a viděl naživo a byl jejich vystoupením ohromen.

Máte opravdu bohatý program konference s více než třemi desítkami pozvaných odborníků z celého světa. Na jaké přednášky se nejvíce těšíte, co byste doporučila? Z čeho máte největší radost?
Domnívám se, že náš konferenční program je velmi pestrý, profesionálně na úrovni a že na něj můžeme být právem hrdi. O vysoké prestiži Czech Music Crossroads vypovídá také skutečnost, že v uplynulých letech se festivalu zúčastnilo téměř 250 odborníků z hudebního průmyslu. Pozvání přijali významní organizátoři festivalů, manažeři, promotéři a další hudební profesionálové z více než 40 zemí celého světa.

A na co se letos nejvíce těším já? To je těžká otázka, těším se opravdu na všechna témata konferenčního programu. Myslím ale, že zajímavá a poněkud překvapivá bude přednáška nazvaná „Vždy jde o tým“, se kterou ve čtvrtek vystoupí ředitel bookingové agentury Midnight Mango z Velké Británie Matthew Bartlett.


Crossroads byl původně koncipován jako sjezd profesionálů z hudebního průmyslu těsně před Colours, proč se tento koncept změnil? Nastalo to, myslím, před třemi léty, jak tuhle změnu vnímáte?
Velmi pozitivně. Jsem přesvědčena, že je našim úkolem inspirovat širokou veřejnost k návštěvě koncertů, seznamovat je s novými hudebními trendy, s velmi kvalitními, i když zatím málo známými interprety. A každý, kdo má hudbu rád, má díky Czech Music Crossroads možnost zažít v přívětivém, komorním prostředí domu kultury Poklad setkání s hudbou z různých koutů světa. A co je unikátní, i laická veřejnost se tady může setkat s profesionály z hudební branže na přednáškách a diskuzích v rámci konferenčního programu. Stačí se zaregistrovat na našem webu.

Zvládáte během konference většinu programu nebo trávíte čas spíše pracovně v zákulisí?
Stíhám sledovat i program. Crossroads pro mě není jen práce, žiju tím a moc mě to baví, řekla bych rok od roku víc. Ráda pozoruji, že všechno funguje a má smysl. Během koncertů sleduji reakce posluchačů, jejich emoce. Pokud jsou reakce publika pozitivní, je to pro mě velká satisfakce. Pokud by něco ale fungovalo méně, brala bych to jako pobídku k tomu, abychom se příští rok zdokonalili. Všechno se vyvíjí, ani my nesmíme stagnovat.

Jaké jsou další plány?
Dál zdokonalovat dramaturgii festivalu, s největší pečlivostí vybírat další neobvyklé hudební projekty, zachovat žánrovou pestrost a také přízeň hudebních profesionálů, aby cestu do Ostravy na Czech Music Crossroads vnímali jako prestižní a přínosnou. Máme tři hlavní cíle. Za prvé usnadnit prezentujícím se kapelám vstup na hudební scénu, otevřít jim dveře k úspěchu na mezinárodní scéně, za druhé rozvíjet mezinárodní kontakty a spolupráci a za třetí získat pozornost lidí, kteří ocení skvělou hudbu a rádi přijdou na naše koncerty načerpat pozitivní energii.

Info

Czech Music Crossroads
20.-22. 6. 2024
Ostrava
web festivalu

foto © se svolením Czech Music Crossroads

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nejlepší texty Full Moonu 2024: „Když se hudba mění v tanec, obraz, slovo, ticho…“ (Irena a Vojtěch Havlovi)

Klára Řepková 30.01.2025

„Do Přístavu 18600 přibíhám trochu otrávená z letního dusna. Trvá ale jenom chvíli, než na mě dvojice přenese svoji vyrovnanost a klid.“

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Prišli sme z dvoch svetov (Erika Rein a Isama Zing)

Dagmar Lauková Petrášová 29.01.2025

Debutový album Kamibe, ktorým sa Erika posúva do nových vôd oproti predchádzajúcej tvorbe, pripravovali spoločne dva roky a výsledkom je hravý prienik populárnej hudby s experimentálnou.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: V nejhezčí fázi (Severní nástupiště)

Filip Peloušek 29.01.2025

Na dohled karlínským korporátním komplexům jsme rozebírali, jestli se na některých místech v Praze dá stále zakusit skutečná svoboda, nebo zda nám už zbývá jen útěk do divočiny.

Márcio Laranjeira (Square): Oslovili jsme lidi, co mají zřejmou kuráž

Michal Pařízek 23.01.2025

Alternativní nebe. Jak jinak nazvat akci, na níž se podílejí kurátoři jako Café Oto nebo Basilica Hudson, Buh Records nebo Nyege Nyege Tapes? Rozhovor.

Jakub Jirásek, Matyáš Švejdík: Mělo to ducha letního táboru pro dospělý

Libor Galia 12.12.2024

Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.

Alf Carlsson: Zkouším nehrát moc rychle

Jiří V. Matýsek 09.12.2024

Se sdílným švédským jazzovým kytaristou jsme zapadli do jedné z hospod v centru Brna. Diskuze nad typicky českým gulášem se ubírala po unikátních cestičkách.

1914: Krev, smrt a utrpení

Abbé 04.12.2024

Členové 1914 vystupují pod smyšlenými identitami vojáků, včetně služebního zařazení. Rozhovor.

Simon Kounovský, Oliver Torr: Dorostli jsme do Axontorr

Libor Galia 26.11.2024

Torr, Axonbody. Settings. O spolupráci, vzniku alba i názvu je následující rozhovor. Křest hned.

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace