Jakub Béreš | Články / Reporty | 10.07.2017
Jak říká Solange: „Jako černá žena máš právo být naštvaná.“ Jenže zatímco její harmonický set plný smíření negativní emoce odbourával, Princess Nokia svým feministickým rappem plameny nenávisti spíše rozdmýchávala. Rozbouřené publikum se uklidnilo, když Nokia utišila svoji roztančenou DJku a vyšvihla několik skladeb bez podkladu. Umělkyni nechyběl zápal či uvěřitelnost v žádné části koncertu, nejlidštěji však působila, když zrovna zapomněla text. Jen škoda, že během vystoupení několikrát odešla ze stage, a ubírala tak koncertu na tempu. Kdo rozhodně na tempu neztrácel, byly Les Amazones d'Afrique, které hlavní stagi vrátily girl power a rozdováděnou show.
fotogalerie z třetího festivalového dne tady nebo tu
A zatímco se jinde brousili lokty na Ho99o9 v údajně nejvěším moshpitu celého festivalu, menší stan se začínal napouštět dýmem, zpoza kterého byly vidět pouze obrysy Dillon v elegantních černých šatech. Její podmanivý hlas navíc podpořil dívčí sbor, díky kterému se nemuselo nic podbarvovat a vše bylo živě. Už takhle působivou kombinaci doplnily štiplavé beaty a zvukově krystalické piano. Po půl hodině bylo těžké určit, jestli jsou více dojati diváci nebo sama zpěvačka. Nad jímavými částmi, kdy celý stan zpíval „tip-tapping“, pak zvítězily taneční beaty, jež všechny rozněžněné emoce utopily v očistném tanci.
Alt-J přinesli pouze pompézní statickou show, ve které byly emoce drceny hlasitostí a reflektory. Zmíněné ingredience naopak dokonale fungovaly ve Space aréně, kde svůj křiklavě růžový set odstartoval Machinedrum a jeho pozitivní show plná aktuálních klubových odkazů k danchallu, trapu nebo glitchi. Nejpozitivnější set Pohody utekl rychleji než deset minut v mačkanici na Alt-J. Na rozdíl od nich totiž Machinedrum věděl, jak komunikovat s lidmi, když se neostýchal sáhnout po mikrofonu a nahecovat publikum. To sice nejdříve šetřilo síly, ve druhé části však podlehlo Machinedromovu charizmatu a svezlo se na veselé vlně až do finále festivalu.
Pohoda festival 2017
8. 7. 2017, letisko, Trenčín
foto © su
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.
Jiří V. Matýsek 20.10.2024
„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.