Jakub Béreš | Články / Reporty | 10.07.2017
Jak říká Solange: „Jako černá žena máš právo být naštvaná.“ Jenže zatímco její harmonický set plný smíření negativní emoce odbourával, Princess Nokia svým feministickým rappem plameny nenávisti spíše rozdmýchávala. Rozbouřené publikum se uklidnilo, když Nokia utišila svoji roztančenou DJku a vyšvihla několik skladeb bez podkladu. Umělkyni nechyběl zápal či uvěřitelnost v žádné části koncertu, nejlidštěji však působila, když zrovna zapomněla text. Jen škoda, že během vystoupení několikrát odešla ze stage, a ubírala tak koncertu na tempu. Kdo rozhodně na tempu neztrácel, byly Les Amazones d'Afrique, které hlavní stagi vrátily girl power a rozdováděnou show.
fotogalerie z třetího festivalového dne tady nebo tu
A zatímco se jinde brousili lokty na Ho99o9 v údajně nejvěším moshpitu celého festivalu, menší stan se začínal napouštět dýmem, zpoza kterého byly vidět pouze obrysy Dillon v elegantních černých šatech. Její podmanivý hlas navíc podpořil dívčí sbor, díky kterému se nemuselo nic podbarvovat a vše bylo živě. Už takhle působivou kombinaci doplnily štiplavé beaty a zvukově krystalické piano. Po půl hodině bylo těžké určit, jestli jsou více dojati diváci nebo sama zpěvačka. Nad jímavými částmi, kdy celý stan zpíval „tip-tapping“, pak zvítězily taneční beaty, jež všechny rozněžněné emoce utopily v očistném tanci.
Alt-J přinesli pouze pompézní statickou show, ve které byly emoce drceny hlasitostí a reflektory. Zmíněné ingredience naopak dokonale fungovaly ve Space aréně, kde svůj křiklavě růžový set odstartoval Machinedrum a jeho pozitivní show plná aktuálních klubových odkazů k danchallu, trapu nebo glitchi. Nejpozitivnější set Pohody utekl rychleji než deset minut v mačkanici na Alt-J. Na rozdíl od nich totiž Machinedrum věděl, jak komunikovat s lidmi, když se neostýchal sáhnout po mikrofonu a nahecovat publikum. To sice nejdříve šetřilo síly, ve druhé části však podlehlo Machinedromovu charizmatu a svezlo se na veselé vlně až do finále festivalu.
Pohoda festival 2017
8. 7. 2017, letisko, Trenčín
foto © su
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.