Články / Reporty

Předvánoční s Baromantikou

Předvánoční s Baromantikou

Barbora Stuchlá | Články / Reporty | 20.12.2016

Pestrý rok 2016 zakončila Lenka Dusilová předvánočním vystoupením s Baromantikou. Koncertní zážitek to byl bezchybný, jen vhodná slova na jeho popsání stále chybí. Ještě teď slyším klávesy a elektronickou linku, která se táhla celým koncertem a v nejhlasitějších pasážích člověkem otřásala až v nejhlubším nitru.

Není vyprodáno, ale sál praskající ve švech by Baromantice ani neslušel. Tlumené osvětlení dodává komorní atmosféru, tak příhodnou, se začátkem vystoupení se krom diváků rozjíždí i projekce. Jakub Aeldryn ze studia Lunchmeat se prezentuje prostými čárami a obrazci, které ve své jednoduchosti paradoxně dotvářejí komplexnost vystoupení, projekce fungují v souladu s dynamikou hudby. Kde hudba ubírá na síle a hlasitosti, ustupuje i projekce.

V první části koncertu zaznívá mimo jiné rytmická Takafei, na kterou si Dusilová bere akustickou kytaru, jako ještě mnohokrát poté. Mrazy. Luna. Části některých skladeb jsou na sebe vrstveny pomocí looperu, naživo vyzní i občasné dubstepové prvky. Nepůsobí rušivě, jak by se mohlo zdát ze studiové nahrávky, mají své místo a tvoří příjemný kontrast s barvou zpěvaččina hlasu a křehkostí elektroniky, která je pro tvorbu Baromantiky typická.

Publikum více ožívá při snivé písničce Pro Tebe a konečně i Baromantické, která ze všech nejvíc funguje coby nomen omen, tedy spojení polohy jemné a romantické i barokně zdobené. Z celého kvintetu sálá klid, souhra a vyváženost. Všeho je přesně tolik, kolik toho má být, nic nenarušuje celkový dojem. Špičkové pěvecké výkony nepředvádí pouze Dusilová, ale každý ze čtyř hudebníků, jimiž je obklopena. Večer pokračuje téměř bezeslovnými Indiánkami, v duetu Brother obstarává rezonující vokály bubeník Martin Novák.

Potlesk je ohlušující a nemá konce, ale i poslední zvuky kláves definitivně doznívají a večer se chýlí ke konci...

Info

Lenka Dusilová & Baromantika
19. 12. 2016 Palác Akropolis, Praha

foto © Jana Wrubelová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

CTM III: Hledání blízkosti

Vojta Chmelík 06.02.2025

Komorní amfiteátr sice poskytuje skvělý zvuk a možnost se plně soustředit a vychutnat komplexnost díla, v rychlejších rytmických pasážích by si však člověk přál být na parketu.

Křičet, brečet, skákat (Touché Amoré)

Marek Hadrbolec 05.02.2025

Hodinové vystoupení je plné temných mraků. Jeremy křičí a plní vzduch černými obláčky – větami o bolesti, ztrátách, smutku a každodenní nespokojenosti.

CTM II.: Berghain trochu jinak

Vojta Chmelík 03.02.2025

Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: To, co léčí (Sonic Herbalism)

Alžběta Sadílková 31.01.2025

Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…

CTM I: Večery v krematoriu

Vojta Chmelík 29.01.2025

Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Návrat k primárním pudům (AfrikaBurn)

Kristina Kratochvilová 29.01.2025

Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Venite a casa! (Hudební scéna v Buenos Aires)

Krištof Budke 27.01.2025

Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Děti, které nesměly dospět (Disneyho dětské hvězdy)

Julia Pátá 27.01.2025

Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace