Články

Rock´n´rollová tancovačka The Peacocks a Wayward Caines

Rock´n´rollová tancovačka The Peacocks a Wayward Caines

Dita Koudelková | Články | 24.02.2014

V pátek 21. února ožilo pražské Rock Café pod nádechem zašlého rock’n’rollu padesátých let, oprášeného řízným punk rockem v podání švýcarského rockabilly tria The Peacocks a multikulturní německo-americko-české formace Wayward Caines.

Pokud jste už alespoň nepatrně přičichli k nové ostřejší generaci Elvise Presleyho, Jerryho Lewise a Billa Halleyho, pravděpodobně se shodneme na tom, že najít kapelu, co si zvládla pořídit kontrabas, ovládá všechny Travoltovy triky s pomádou a nakupuje v Black Hearts, nebude hledání jehly v kupce sena. Pokud k těmto kritériím přihodíte důraz na melodickou folkovou linku s kytarovým riffem, co jednou kouzlí víc do country, podruhé do punk rocku, vyjde vám famózní rockabilly set. Ten, jehož zásluhou gang The Peacocks přitáhl na úterní rock’n’rollovou tancovačku víc než jen pár skalních fanynek filmové adaptace Johnnyho Cashe, kterému se frontman Hasu Langhart až záhadně moc podobá. Kvalitní muzika, kterou trojice složená z bratrů Langhartových a bubeníka Jürga Ludera umí náležitě prodat. Zatímco Simon za basou házel koketní pohledy, co by i z barmana na protější straně sálu udělaly povolnou lolitu, zpěvák Hasu si nelámal hlavu s nažehlenou košilí, ikonicky černou, a nekontrolovatelně brázdil podium. Svíjel se blíž a blíž k třesoucí se podlaze a připomínal Cashe v dobách jeho amfetaminové závislosti. Vypalovačky Gimme More, After All nebo Up And Down z posledního alba Don’t Ask jsou takovými tanečními fláky, že nutno litovat snížených stropů, které by nejedné dámě pocuchaly lokny, a poněkud klaustrofobních prostor, jež bránily davu odvázat se do swingu, shagu či akrobatických prvků rock’n’rollu. Na druhou stranu Peacocks a jejich hudba oplývají takovými mystickými vibracemi, že i kdyby tam všichni tři jen stáli v pozoru, stejně byste věřili na rock’n’roll.

Další kulturní vložkou byla punkrocková sedmička Wayward Caines. Pro hudební záškoláky novinka, pro ty, co poctivě sjíždí line-up Mighty Sounds, dobře známá parta, která v červenci u Čápova Dvora rozhazovala svižné rytmy a plážové míče. Tentokrát sice s žádnými suvenýry kluci nedorazili, za to ze čtyř měst, ze tří států a ze dvou kontinentů přivezli pořádně nakopnutou punkovou všehochuť. Nedošlo tak na trapnou situaci, jež bývá osudem předkapel, kdy frontman plácá dlaněmi nad hlavou a povzbuzuje publikum, aby z nich dostal víc než jen zírání, občasné zhoupnutí a v nejhorším skandování hlavní kapely. Waywardy si celej „rokáč“ parádně užíval.

Takže s těmi, co meškali, se uvidíme napřesrok u další plesové sezóny anebo na mírně dekadentnější zábavě, při příležitosti dalšího Mighty Sounds.

Info

The Peacocks (sui) + Wayward Caines (de/us/cz)
21. 2. 2014, Rock Café, Praha

foto © ChrisK

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nic není natolik rozbité, aby to nešlo opravit (Mark Lanegan)

Kristina Kratochvilová 24.11.2024

Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.

Křehkost ve zkaženém světě (Anora)

Šimon Žáček 24.11.2024

Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.

Douška vydavatelská: Natália Ostrouchova (Animal Music)

redakce 22.11.2024

Do ouška od Animal Music – podzimní edice.

Úprimná láska k hudbe (Alfie Templeman)

Jakub Veselý 21.11.2024

Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

10 + 1 = Sarah Kinsley

redakce 17.11.2024

Altpopová zpěvačka Sarah Kinsley vystoupí poprvé u nás, na zážitek vás naladí playlist jejích oblíbených skladeb.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace