Martin Řezníček | Články / Reporty | 05.05.2016
Pražské Roxy hostilo první z dvojice českých koncertů zpěvačky Sanne Putseys známé pod pseudonymem Selah Sue. Mladá Belgičanka, která v den koncertu oslavila 27. narozeniny, má u nás početnou základnu fanoušků, takže se dala očekávat dobrá atmosféra.
Ještě před Selah Sue přišla na řadu jen o rok starší Emma Smetana, která si na pomoc pozvala pouze Jiřího Buriana s kytarou. Zvukař se nepředřel, takže výsledný mix nebyl v kombinaci s half playbackem zrovna oslnivý. Některé silné momenty ale zvukovým houštím pronikly a chvílemi i zamrazilo.
Jakmile však na pódium nastoupila Selah Sue, padlo vše předešlé do hluboké propasti zapomnění a zpěvačka ihned zaujala veškerou pozornost publika. Koncert uvedla coverem swingového chansonu I Love You Porgy od Niny Simon a písní Reason. Obě pouze s klavírním doprovodem, takže její hlas dokonale vynikl a rozvibroval všechny sklenky v klubu. Při třetím songu se pak přidala bezchybně hrající kapela, včetně fenomenální vokalistky. Pokud bylo potřeba, uklidila se kapela do ústraní a nechala vyniknout Sue se svou španělkou.
fotografie z koncertu si prohlédněte zde
Repertoár byl poskládaný rovnoměrně z obou dosud vydaných alb a šlo hlavně o populární písně jako Raggamuffin, Crazy Vibes, I Won't Go For More nebo Together. Při představování členů ansámblu, které se odehrálo asi v půlce koncertu během This World, kapela zpěvačku překvapila balónky a narozeninovou písní. Vše bylo spontánní a výbuchy radosti a energie jak na pódiu, tak v publiku provázely celý večer. Zpěvačka excelovala v zasněné, romantické i hravé poloze a bavily i rapované pasáže, ozvláštňující jinak soulový repertoár.
V plném a lehce nakřáplém ženském hlase se ozývá jakási dětskost, která ho činí neodolatelným. Sue naživo působí jako dáma s nádechem aristokratického půvabu, ale zároveň jako holka od vedle, která ví hodně o životě, a proto o něm zpívá. Kouzlo osobnosti, autorské písně a zlato v hrdle pak způsobí, že třpytivá blůza i zlaté bicí na pódiu ztrácí ve stínu Selah Sue svůj lesk. Poněkud patetické zakončení, ale stoprocentně pravdivé.
Selah Sue (be), Emma Smetana
3. 5. 2016 Roxy, Praha
foto © Olga Staňková
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.