Denisa Píšová | Články / Reporty | 05.03.2017
Večery plné magie mám ráda. A vůbec nejde jen o Kámen mudrců, i když bych si dovedla představit poslouchat tuhle alchymii poblíž Zapovězeného lesa. Ačkoliv Tomáš Palucha nehrají, a to především na desce Guru, nic nepřístupného, něco v Pardubicích muselo přístupu bránit, jinak si nedovedu vysvětlit tu hrstku lidí, co na koncert zavítala. Snad géniové zodia káli, snad osmapadesátá vyšší inteligence spikli se proti nadaným experimentátorům.
Před koncertem jsem netušila, jak moc se bude hudba Tomáše a Paluchy doplňovat se setem Shield Patterns. Poslechnete-li si je zvlášť doma, asi vám nebude připadat, že toho mají mnoho společného, naživo to ale dostanete černé na bílém. Až mě zamrzelo, že nespojili síly a nestřihli si něco společně. Atmosférickým melodiím by hlas Claire Brentnall nesmírně (i vesmírně) slušel.
I tak Tomáš Palucha nadchli. Tím, jak si vás okamžitě dokázali získat. Plynulými přechody mezi jednotlivými písničkami se dostali třeba až k Eliášovu ohni z loňské desky Guru nebo k Prahmotě ze zmiňovaného Kamene mudrců, s jejichž pomocí ukázali vzájemnou hudební symbiózu. Což ještě umocnil fakt, že se nejednalo o pouhá přehrání albových verzí, ale o vystoupení bohaté na překvapivé momenty. Slovy se neplýtvalo, kytary to vzaly na sebe. Všechno bylo tak, jak mělo být, možná to jen všechno mohlo být o něco delší.
Uhrančiví Shield Patterns navázali na temnou, poctivě vybudovanou atmosféru, kterou velkolepě vedla éterická Claire se svým kouzelným hlasem, z nějž chvílemi běhal mráz po zádech. Přestože se cítím vyjádřeními typu „your city is so beautiful“ přesycená a považuji je za klišé, byla jsem doma, takže srdce jihlo. Shield Patterns předvedli intimní vystoupení plné pokorných promluv, místy až šeptajícího zpěvu, jen bych jim přála lepší (a rozhodně větší) publikum. Přestože přišel i přídavek, nebylo to kvůli ohromujícímu potlesku, které by je vrátilo zpátky na pódium, spíš je ovládla potřeba zahrát ještě jednu písničku.
Shield Patterns (uk) + Tomáš Palucha
03. 03. 2017 Divadlo 29, Pardubice
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.