Tomáš Kaňka | Články / Reporty | 27.04.2018
Vylidněný prostory večerního Na Knížecí, potulný koleje tramvají a vleček, starý industriální ratejny, v nichž se zase po letech svítí. MeetFactory vytváří v demilitarizovaný zóně z kolejí a silnic moderní oázu, jiný prostory zůstaly u industriálního punku. Jsou tu i smutný příběhy jako kulturní sportovna v Radlicích, která neprošla zdravotní prohlídkou, a je donucená hibernovat. Podzemní klub Underdogs‘ je v kondici lepší, jen po návštěvě The Body to bude na zkontrolování zdiva…
Před The Body ještě Uniform, za svou krátkou pětiletou historii už relativně etablovaná americká kapela z pomezí noise rocku a industrialu. V Underdogs‘ mě to bohužel chytá ještě míň než z desky. Hodně punkování, hodně nespoustanosti, ale taky hodně předvádění namísto hudební energie, která stříká jen z náklepů. A výhradně na nich zvuk kapely nestojí. Kupy ruchů znějí naživo spíš nechtěně, jen jako vyčkávání na další nášup rytmů, co naplat, že pot stříká ve velkým a na dveře klepe hardcore. Vnímám fragmenty. Ruku na stropě, nožičky stojánku v nejkrkolomnějších polohách, zpěvákův činčablond. Víc ne.
Po přestavbě už jedna z tváří The Body, dneska ta metalová, opřená o kytaru, agresivní bicí, bordelkrabky a vokál Chipa Kinga. Zvuk nejde udělat líp. Hutný základ jistí, bubny s činely ostře řežou a řev uštvanýho psa vystupuje odněkud z boudy přesně jako na deskách. Set drží pod střechou intenzivní agrese. Ta nepůsobí útočně, ale jako výtrysk beznaděje, natlačený do krátkých songů.
Intenzita a výrazová prostota přitom z The Body nedělá primitivní skladatele. Naopak, ve skladbách je slyšet cit pro jejich vnitřní dynamiku, dostatečnou identifikovatelnost i kapelní nepostiženost žánrem. Dlouhá štreka fungovat nemůže, síla je v návalu, čtyřiceti minutách na tělo. Minutách dřevní očisty, oslavy primitivnosti, důvodu, proč kontrolovat základy.
The Body (us) + Uniform (us)
25. 4. 2018 Underdogs', Praha
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.