Tomáš Kaňka | Články / Reporty | 27.04.2018
Vylidněný prostory večerního Na Knížecí, potulný koleje tramvají a vleček, starý industriální ratejny, v nichž se zase po letech svítí. MeetFactory vytváří v demilitarizovaný zóně z kolejí a silnic moderní oázu, jiný prostory zůstaly u industriálního punku. Jsou tu i smutný příběhy jako kulturní sportovna v Radlicích, která neprošla zdravotní prohlídkou, a je donucená hibernovat. Podzemní klub Underdogs‘ je v kondici lepší, jen po návštěvě The Body to bude na zkontrolování zdiva…
Před The Body ještě Uniform, za svou krátkou pětiletou historii už relativně etablovaná americká kapela z pomezí noise rocku a industrialu. V Underdogs‘ mě to bohužel chytá ještě míň než z desky. Hodně punkování, hodně nespoustanosti, ale taky hodně předvádění namísto hudební energie, která stříká jen z náklepů. A výhradně na nich zvuk kapely nestojí. Kupy ruchů znějí naživo spíš nechtěně, jen jako vyčkávání na další nášup rytmů, co naplat, že pot stříká ve velkým a na dveře klepe hardcore. Vnímám fragmenty. Ruku na stropě, nožičky stojánku v nejkrkolomnějších polohách, zpěvákův činčablond. Víc ne.
Po přestavbě už jedna z tváří The Body, dneska ta metalová, opřená o kytaru, agresivní bicí, bordelkrabky a vokál Chipa Kinga. Zvuk nejde udělat líp. Hutný základ jistí, bubny s činely ostře řežou a řev uštvanýho psa vystupuje odněkud z boudy přesně jako na deskách. Set drží pod střechou intenzivní agrese. Ta nepůsobí útočně, ale jako výtrysk beznaděje, natlačený do krátkých songů.
Intenzita a výrazová prostota přitom z The Body nedělá primitivní skladatele. Naopak, ve skladbách je slyšet cit pro jejich vnitřní dynamiku, dostatečnou identifikovatelnost i kapelní nepostiženost žánrem. Dlouhá štreka fungovat nemůže, síla je v návalu, čtyřiceti minutách na tělo. Minutách dřevní očisty, oslavy primitivnosti, důvodu, proč kontrolovat základy.
The Body (us) + Uniform (us)
25. 4. 2018 Underdogs', Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.