redakce | Články / Seriály | 25.01.2021
Toyota Vangelis (vl. jménem Václav Peloušek) vynálézá elektronické hudební nástroje v Bastl Instruments a ve vlastní tvorbě hledá rozhraní mezi člověkem a strojem pod notnou vrstvou autotunu. V jeho textech se intimita mísí s globálními tématy, jako jsou velká data, klimatická krize nebo digitální odcizení. Václav v loňském roce spolupracoval s Never Sol na EP Moc a nyní vyplňuje koncertní odmlku přípravou nových spoluprací a prohlubováním a nahráváním materiálu na novou desku. Seznamte se.
Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Mega mě baví přemrštěný experimentální písničkářství, kterýmu se teď říká hyper pop a kontrastně k tomu českej 70s/80s normalizační pop. Baví mě dobře napsaný věci s extrémní inovativní produkcí. Myslím si, že je zdravý mít lokální ambice a sdělení, a přitom mít světovej zvuk. Pak se totiž zpětně to lokální zdá víc aktuální, důležitý a ve výsledku i světový.
Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Baví mě memy, můj pejsek Dingo, anime, YouTube a Adventure Time. Živím se inovací elektronických hudebních nástrojů v Bastl Instruments. Je to komplexní, mega to trvá, ale nikdy tě to nenechá hnít na místě.
Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
Nejhorší je, že si nemůžu poslechnout a užít si ty svoje věci na tom velkým zvuku. Kvůli mikrofonu musí být odposlechy trochu kompromis.
Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Nevědomá bezohlednost či dekadence.
Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Ruská vodka v mrazáku, matcha a sušený ovoce. Bagety never.
Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Loni to byla hardwarová infrastruktura, abych mohl svoje nový věci hrát naživo. Ale teď víc topím čas i peníze za to, abych z toho live materiálu mohl vyprodukovat hotový nahrávky. Taky desetkrát obrátím každý slovo ve svých textech, protože čeština je hodně osobní, vrstevnatá a taky nezní vždycky úplně dobře.
Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Dechberoucí komplexita a barevnost, kterou je třeba oslavovat. Cokoliv se dá stylizovat do libovolné křiklavosti či unylé šedi. Ještě jsme dostatečně nevybudovali funkční paralelní struktury, aby se ty starý toxický mohly v klidu zhroutit.
redakce 17.11.2024
Altpopová zpěvačka Sarah Kinsley vystoupí poprvé u nás, na zážitek vás naladí playlist jejích oblíbených skladeb.
Michal Pařízek 15.11.2024
Rád jezdím na školní debaty. Zvláštní je, že téměř pokaždé mě vyučující varují, že moc otázek nepřijde, ale většinou to bývá naopak.
redakce 14.11.2024
Novou desku, která výrazně vyčnívá nad ostatní letošní releasy, přivezou už 19. listopadu do Bike_Jesus, kde vystoupí spolu s Pain of Truth.
redakce 13.11.2024
Filmové tipy od programové ředitelky kameramanského festivalu.
redakce 12.11.2024
Letos to bylo tak nabité, že jsme sotva stihli na jídlo... A nezapomeňte, že se pár drobků z Le Guess Who? objeví v nejbližších dnech také v Praze.
redakce 12.11.2024
Jakou hudbu poslouchají a kde hledají inspiraci tvůrci, kteří se staví proti uhlazeným moderním trendům? V sobotu v Praze.
redakce 11.11.2024
Stadionová kapela nehraje v klubu každý den. Nepropásněte.
redakce 08.11.2024
Co kromě koček, tequilly, radosti z objevování nových měst a dvou společných nahrávek spojuje tyhle holky, které již podruhé vystoupí v Praze pod hlavičkou Heartnoize?
redakce 04.11.2024
Nerada škatulkuju, nechávám se překvapit. Miluju chvíle, kdy hudba prochází každým koutkem mého bytí – v ten moment na žánru vůbec nezáleží, říká Nika a vybírá.
Michal Pařízek 01.11.2024
Día de muertos, Dušičky, Halloween, všechno jedno. Dneska vyšla nová deska The Cure. Zajímalo by mě, zda to bylo plánované, nebo to tak prostě dopadlo.