Články / Rozhovory

Whithe: Já a Burial? Na taková srovnání je čas.

Whithe: Já a Burial? Na taková srovnání je čas.

Jakub Béreš | Články / Rozhovory | 29.02.2016

Samuel Škoda alias Whithe je mladý slovenský producent, který sice ještě není ani plnoletý, ale už má solidně našlápnuto. Jeho poznávací značkou jsou atmosférické ambientní tracky s melancholickým podtextem a jeho rukopis je natolik vyspělý, že ho mnozí přirovnávají k hvězdnému Burialovi. Myslí si ale on sám, že tohle přirovnání sedí? Vy si o tom můžete přijít udělat obrázek už 2. března do brněnského Kabinetu múz.

Dočetl jsem se, že hudbu děláš od čtrnácti. Když si vzpomenu, co jsem sám poslouchal v tomhle věku, tak se za svůj vkus trochu stydím. Co jsi poslouchal nejraději, když si začínal skládat songy?
Začínal jsem na liquid drum and bassu s trochou ambientu a dubstepu. Také se trochu stydím, hlavně za ten dubstep, ale tehdy to bylo zrovna v kurzu.

Myslím, že v tomhle věku se vkus každého teprve začíná formovat. Myslíš si, že ten tvůj se už relativně ustálil?
Více a více mám pocit, že ano. To co poslouchám teď, budu určitě poslouchat i za deset let.

Jak se od té doby proměnily tvoje preference, co máš třeba zrovna teď v mobilu a před dvěma lety by tě to ani nenapadlo?
Teď mám v mobilu už jenom víceméně noise, ambient a future garage. Zas tak moc se nezměnily, ale před dvěma lety bych neřekl, že tam budu mít tolik dronu a noisu.

Stahuješ si hudbu do mobilu nebo používáš spíše různé aplikace?
Většinu skladeb si buď stáhnu ze Soundcloundu nebo koupím na Bandcampu.

Když jsem poprvé viděl tvůj věk, tak mě napadlo, že je vážně super, jak se inteligentní elektronikou hudba dostává k relativně mladému publiku. Myslíš, že je populární celkově nebo jsi výjimka?
Nemyslím si, že jsem výjimka. Znám kopu mladých lidí ze světa, která zná spoustu interpretů ze škatulky IDM.

Jaká hudba v tvém okolí právě teď frčí? Na co se nejčastěji chodí v Bratislavě do klubů?
Tady v Bratislavě rozhodně trap a drum and bass. Mám pocit, že v pátek večer ve městě ani jiné akce nenajdete. (smích)


Všiml jsem si tvého remixu písně od The XX. To je taková kapela naší generace. Proto sis je vybral? A proč zrovna song Missing?
Protože tu skladbu v originále zbožňuju a zároveň mi přišlo, že by se dala převézt do takového temnějšího ducha, a tak jsem se do toho pustil. Myslím, že za týden jsem to měl celé hotové.

Pamatuju si, že když jsem poprvé slyšel The XX, tak jsem je nemohl vystát. Na britské MTV pořád dávali klip Islands a mě z něj bylo psychicky hrozně úzko, jak se v tom klipu pořád všechno opakuje. Pak jsem si je zamiloval a vlastně byli moji vstupní branou do světa alternativnější hudby. Měl jsi taky takovou iniciační skupinu?
Ano! U mě to rozhodně byli Explosions in the Sky.

Co tě přivedlo k ambientu?
Ta krása samotného žánru. Ambient v člověku něco zanechá. Pro mě má hlubší význam.

Jak by si vlastně popsal svoji hudbu? Všude tě přirovnávají k Burialovi. Myslíš, že to sedí?
Rozhodně si nemyslím, že by to sedělo… Ano, Burial mě velmi inspiruje, ale moje hudba se s jeho srovnat nedá. Musel bych dělat hudbu ještě deset dalších let, abych se k němu alespoň trochu přiblížil.

Co chystáš dále? Další EP nebo máš jiné plány, případně spolupráce s někým?
Chystám album, ale ještě před tím vyjde remix jedné písně od Daughter a také spolupráce s Hajimarim.

Info

https://soundcloud.com/whithe-sam

live: Itch My Ha Ha Ha feat. Whithe + Fjordwalker + Člověk pokrokový
02.03.2016 20:00 | Kabinet múz, Brno

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nejlepší texty Full Moonu 2024: „Když se hudba mění v tanec, obraz, slovo, ticho…“ (Irena a Vojtěch Havlovi)

Klára Řepková 30.01.2025

„Do Přístavu 18600 přibíhám trochu otrávená z letního dusna. Trvá ale jenom chvíli, než na mě dvojice přenese svoji vyrovnanost a klid.“

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Prišli sme z dvoch svetov (Erika Rein a Isama Zing)

Dagmar Lauková Petrášová 29.01.2025

Debutový album Kamibe, ktorým sa Erika posúva do nových vôd oproti predchádzajúcej tvorbe, pripravovali spoločne dva roky a výsledkom je hravý prienik populárnej hudby s experimentálnou.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: V nejhezčí fázi (Severní nástupiště)

Filip Peloušek 29.01.2025

Na dohled karlínským korporátním komplexům jsme rozebírali, jestli se na některých místech v Praze dá stále zakusit skutečná svoboda, nebo zda nám už zbývá jen útěk do divočiny.

Márcio Laranjeira (Square): Oslovili jsme lidi, co mají zřejmou kuráž

Michal Pařízek 23.01.2025

Alternativní nebe. Jak jinak nazvat akci, na níž se podílejí kurátoři jako Café Oto nebo Basilica Hudson, Buh Records nebo Nyege Nyege Tapes? Rozhovor.

Jakub Jirásek, Matyáš Švejdík: Mělo to ducha letního táboru pro dospělý

Libor Galia 12.12.2024

Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.

Alf Carlsson: Zkouším nehrát moc rychle

Jiří V. Matýsek 09.12.2024

Se sdílným švédským jazzovým kytaristou jsme zapadli do jedné z hospod v centru Brna. Diskuze nad typicky českým gulášem se ubírala po unikátních cestičkách.

1914: Krev, smrt a utrpení

Abbé 04.12.2024

Členové 1914 vystupují pod smyšlenými identitami vojáků, včetně služebního zařazení. Rozhovor.

Simon Kounovský, Oliver Torr: Dorostli jsme do Axontorr

Libor Galia 26.11.2024

Torr, Axonbody. Settings. O spolupráci, vzniku alba i názvu je následující rozhovor. Křest hned.

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace