Veronika Mrázková | Články / Recenze | 19.08.2013
Cloud Boat jsou jemnocitní a srdcebolní. Ale když máte zrovna v životě na talíři větší porci emocí, budou vám oddanými mluvčími.
Cloud Boat jsou dva charismatičtí mladíci Sam Ricketts a Tom Clarke, kteří po dvou letech piplání se s různými EP dokončili, co bylo třeba. Ve změti nekonečné romantiky vybojovali místo pro dvanáct kvalitních skladeb, které se snadno poslouchají. A i když deska s cituplnými přídomky většinou funguje velmi čitelně a nevynalézavě, věrohodnost a sklíčenost Tomova projevu může debut Anglánů efektně odlišit. Tím spíš, že deska netrpí jednolitostí. Po skluzu líbivě vyklenutého hlasu se dostanete k hluboko skrytým kouskům svého já a na desce participujete svoji vůlí i zkušenostmi. Lions on the Beach začíná strojovým datlováním, do nějž vrůstá příjemný, dubstepový beat, který ukrývá vzdálené stesky. Nedlouho na to narazíte v Amber Road na temný drone, rozechvělou až ponurou elektroniku blížící se k dark ambientu. Wanderlust je zas tleskavou skladbou s éterickou kytarou a echovými lemy. Chvílemi si můžete připadat takřka průhlední, jako ta efemérní holubice na obalu. Ztrácíte hmotu a o to víc se můžete vsáknout do downtempových tenat. Dobrá polovina desky je přikryta dekou spletenou splínem, druhá je ale naopak vyztužená amplifikací kytar i úderností dubstepových beatů. V Youthern zpívá, že nikdy nezažil lásku. Dokáže vzbudit porozumění, dokáže si vynutit lítost. Můžete si u nich poplakat nebo usnout. Ale druhá varianta je nepravděpodobná: do konce alba nabudou na síle a Pink Grin už je živým vzkazem se sycenou elektronikou.
Book of Hours je deska spíše prožitková než poslechová. Cloud Boat udržují opatrné tempo, slibně připomínají Bon Iver, Jamese Blakea nebo Jona McCleeryho a vedou podobná dramata v ještě intimnějších aranžmá, v tichém toku a ložnicových závojích. Dokonce i naživo mají tišící efekt. Nikdo ani nedutá, všichni zádumčiví… až budete chtít bloumat a dumat, Cloud Boat by vás měli doprovázet.
Cloud Boat - Book of Hours (Apollo, 2013)
www.cloudboat.co.uk
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.