David Čajčík | Články / Reporty | 28.05.2014
S popularitou se nedá bojovat. Glitch Mob si ze slunného LA přijeli do notně ubrečených Čech pro jasné zlato – Roxy vyhlásilo hrdý sold out. S novým albem na šťastné třináctce v Billboardu se ani není příliš čemu divit. Ekvalizér veřejného vkusu s invazí dubstepu do mainstreamu povážlivě roste na levé straně, ale nutno říci, že Glitch Mob se drží seč můžou na jeho okraji a prošlapávají si vlastní vybasovanou cestičku. Jakousi alternativu pro lidi, kterým dropy nestačí, ale tančí rádi.
První třetina setu sice netrpěla nedostatkem hitů jako Mind of a Beast nebo Animus Vox, zato trpěla brutálně nedynamickým zvukem, který tak tak předčil sluchátkovou verzi (což je u taneční elektroniky výkon). Obdiv patří bezmezně vděčnému a extatickému obecenstvu, díky němuž atmosféra neuvadla natolik, aby nakonec zase nevykvetla. A pak se něco zlomilo a beat to nebyl. Ať už se rapovalo jako ve West Coast Rocks nebo se zpívalo v Our Demons, jedno bylo vždy nevyhnutelné. Ta chvíle, kdy se rozvibrují kalhoty, pokud je zrovna nemáte ultra slim, ta chvíle, kdy se tisíce rukou skloní před mocnou sílou nízkofrekvenčního zvuku. V roce 2014 je to zrovna tak účinné jako první tam-tamy a djembe, jejichž padové obdoby ozvláštňovaly většinu songů
Glitch Mob neanoncují své koncerty žádným přívlastkem. Samplů tam bylo tolik, že by to dodatek live skutečně neunesl, a DJ set by byl zase trochu nefér. Trojice hudebníků měla k dispozici zmiňované bicí pady, ale hlavně velké programovatelné MIDI kontrolery, u kterých není problém trefit tu správnou „notu“ rozměrů středního tabletu. Ono i se třemi, čtyřmi tóny je velká legrace, a to i když je vám někdo dá předem. Prodigy si jejich remix Breathe nevybrali do výroční edice Fat of the Land (vtipně pojmenované The Added Fat) náhodou, a pokud to podle prvních tónů nebylo poznat, sprostě jednoduchý a rovný basový podklad po zbytek písničky je glitchový rukopis, který se z nitra setlistu oprávněně probojoval na prestižní místo zavíračky hlavní části.
Přídavek We Can Make the World Stop se už nesl na vlně takového nadšení, že se popěvku dalo skoro věřit, stejně jako prohlášení kapely, že je to nejlepší koncert na tour. Až na rozporuplný začátek se jednalo o energické vystoupení „kapely“, která sice svoji tvorbu točí stále okolo jednoho motivu, ale z něj dokáže dostat to nejlepší a rozpohybovat a...a...a drop the bass!
Glitch Mob (us)
26. 5. 2014, Roxy, Praha
foto © kurabeznohy
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.