Články / Reporty

Film a živá hudba: Piccadilly vs. Kittchen

Film a živá hudba: Piccadilly vs. Kittchen

keša | Články / Reporty | 29.07.2014

Konečně se zdálo, že Anna May Wong v roli Sosho nebude taková potvora jak všechny ostatní femme fatale v předešlých filmech sekce Diva v němém filmu. Piccadilly z roku 1929, režie Ewald André Dupont, Velká Británie.

Kittchen byli dnes dva, za bicíma, laptopem a basou už takřka tradičně Tomáš Neuwerth. Chlapík v masce začal k úvodní scéně elektronicky, smyčkou z telefonu. Úvod, který jsem luštil a snažil se ho přiblížit k dění na plátně. Splynutí se objevilo záhy při scéně v kuchyni, nemohli si vybrat lepší film! Na plátně myčky nádobí, každá z nich jasná femme fatale, ale taky ta největší, geniální čínská tanečnice Sosho, co svůj talent skrývá.

Film se začíná rozjasňovat v době, kdy Kittchen vezme kytaru se zkresleným zvukem, na bicí se přidává Tomáš. Krásná kamera vysvětluje pohnutky hrdinů třeba jen záběry na ruce, častý motiv. A pak je to tady, chvíli mi to trvá. „Něco se ve mně mění,“ zpívá Kittchen. Ve mně taky, po chvíli to dává smysl, najednou konkrétních hudební věty přiřazuji vnitřním pochodům hrdinů. Počestnost postupně opadá. První lež Sosho, ani ona nebude tak dokonalá, jak se na začátku zdálo, ve chvíli, kdy je lež odhalena a smlouva leží na stole, vzniká motiv vraždy. Okamžitě husina. Pomalé, až triphopové bicí, dlouhý noir podkres kláves, kytara v rozmazaných plochách. Čím déle se dívám a poslouchám, tím víc mě to celé dostává.

Kittchen film sedl a i přes velkou míru dialogů neztratil tempo. Kapela nemusela reagovat na jednotlivé záběry, atmosféra filmu byla postupem času čím dál tesknější, zhoustlo i sociální dusno. „To nejsem já, kdo vypovídá,“ zpíval Kittchen při dění v soudní síni. Pak šlus, vrah odhalen a film se loučí ukázkou sociální spodiny Londýna. Plátno potemnělo, ale Kittchen ještě rozjeli svou píseň Pod Prahou, která doplnila poslední záběry, film se překlopil do samostatné performance. Až na výjimky zůstali všichni sedět, biograf pomalu dozníval. A doznívat ještě dlouho bude.

Info

Piccadilly (hudební doprovod: Kittchen)
28. 7. 2014, Kino Hvězda, Letní filmová škola, Uherské Hradiště
www.lfs.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace