Foto: Pavel Kopřiva | Galerie | 07.08.2017
Zdá se být přirozeným stavem věcí, že festivalové publikum žádá, a od dramaturgů pohříchu dostává, filmovou produkci zejména tematicky temnou, atmosférou ponurou, atakující v našem podvědomí to, co bychom rádi zapomněli nebo vytěsnili. Letošní LFŠ na tento typ kinematografie rozhodně nebyla skoupá a snad právě proto přišlo mnoha návštěvníkům vhod, že se vedení festivalu podařilo přesvědčit Jan Svěráka, aby zde poslední den uskutečnil předpremiéru své novinky Po strništi bos.
Ač dějově zasazen do druhé světové války, příběh se točí okolo vcelku idylického dětství osmiletého kluka a je vyprávěný s poetikou značky Svěrák & Svěrák. Komu té poetiky přišlo až příliš, mohl zůstat v sále na následující Ošukej mě, nebo se přemístit na Tunelové krysy, případně se nechat dovést do dalšího dne Přes kosti mrtvých. Alternativou ke všem uvedeným titulům byla samozřejmě rozmanitá řada afterparties.
Zuzana Valešová 05.11.2024
Moor Mother odstavila z prevádzky.
Tyn Týna 05.11.2024
Premiéra skladby ze čtvrttónů ve Dvořákovce, kde dirigoval i on sám, Karel Ančerl.
Anna Baštýřová 04.11.2024
Předkoncert festivalu Alternativa v Trojském zámku.
Zuzana Valešová 04.11.2024
Večer všetkých svätých rozoznelo steny zrekonštruovaného barokového kostola izraelské jazzové trio Shalosh.
Tomáš Gajdičiar 04.11.2024
Metalcoreový zážitok, kde sa podlaha len tak nešetrila.
Jakub Koumar 03.11.2024
Najednou ticho.
Jakub Koumar 02.11.2024
Poslední festivalová zatáčka.
Jakub Demartini 01.11.2024
Nizozemští Tramhaus rozproudili Bike Jesus.
Jakub Koumar 01.11.2024
Časová hmota. Stan duní jako nikdy dřív.
Ivan Beneš 31.10.2024
Orchestra Baobab působí několik desetiletí a získali si pověst nejlepšího ansámblu svého druhu nejen v Senegalu.