Články / Reporty

Go crazy! (After the Burial & co.)

Go crazy! (After the Burial & co.)

woko | Články / Reporty | 05.11.2014

Komu nestačili před třemi týdny Animals As Leaders a jejich bezlítostná technická dikce, měl první listopadové pondělí příležitost dosytit se opět v pražském Rock Café. Obscure Promotion ten večer připravili nabitý program čtyř kapel, u kterých chytit rytmus chce trochu cviku.

Tuzemským posluchačům dobře známí Tides from Nebula poněkud vybočovali ze zbytku lineupu, ale jejich set nalákal před pódium dost lidí. Poláci už mají naučená větší pódia, takže se neostýchali a využívali prostor na maximum. V závěru dokonce kytaristi sešli do publika a vše završili kytarovou řežbou. Zahráli nejznámější hity, ale půl hodiny na post-rock je jako jít do cukrárny a dát si rakvičku. Vcelku bouřlivý potlesk, bylo znát, že někteří přišli jen na ně.

Je to skoro přesně rok, co Circles předskakovali na stejném místě The Dillinger Escape Plan, tentokrát měli v přítomnosti žánrově spřízněných kapel lepší podmínky k uhranutí českého posluchače. Jenže po vesmírných Tides from Nebula to šlo špatně. Kapela sice dávala do vystoupení spoustu energie, basák o výzoru kanadského dřevorubce se sotva vešel na pódium a hrozil pěstí, co to dalo, ale teprve před koncem setu se prořídlé obecenstvo rozpohybovalo. Metal s čistými vokály pozvolna připravil na zbytek večera, protože hudba už měla akorát přitvrzovat. Circles tak svojí roli splnili, ale bohužel u nás nemají dostatečnou základnu, aby si tu mohli dovolit hrát každý rok.

Monuments by se dali označit jako hair metal, protože takovou úroveň afer, dreadů a plnovousů jsem v kapele neviděl dlouho. Dítě kytaristů z Fellsilent a The Tony Danza Tapdance Extravaganza vydalo v létě už druhé album, ale v pondělí se jim musel v napraném lineupu seškrtat program na pouhé čtyři skladby. Nedostatkem prostoru se kapela vůbec nenechala ovlivnit. Skvělou uvolněnou atmosféru udržoval zpěvák Chris Barretto, který v prodlevách vtipkoval, bavil se s publikem a jeho projev vůbec působil ohromně sympaticky. Krátký, ale o to povedenější set zanechal novou žízeň po další muzice. Na bicí navíc zaskakoval John Gillen (The Haarp Machine), takže se nemůžu dočkat, až přijedou znovu v plné sestavě a na celý set.

Headlineři After the Burial svým až příliš vážným vystupováním vypadali po Monuments téměr úsměvně. Beze slova a větších průprav začali sázet své progresivní metalcore. Před pódiem se okamžitě utvořil kotel skalních fans, a i když Rock Café zůstalo sotva z půlky zaplněné, kapela neměla nouzi o odezvu. Hesla jako “Go crazy!” a “Lose control!” dopadala na úrodnou půdu a publikum úspěšně maskovalo slabší účast. Skladby z posledního Wolves Within se střídaly s kousky z Rareform, takže každý si mohl najít to svoje. Čas utekl jako voda a po půl jedenácté se bez přídavků kapela sebrala. Zůstala nepatrně za očekáváním, ale pod pódiem byli všichni spokojení. Nevím, jestli je zase někdy potkám v klubu, ale na festivalu si je dokážu představit docela dobře.

Info

After the Burial (us) + Monuments (uk) + Circles (au)
3. 11. 2014, Rock Café, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace