Anna Pleslová | Články / Reporty | 24.11.2014
Téměř přesně před měsícem Klaxons oznámili, že tahle tour bude jejich poslední. Očekávání koncertu tak ještě stouplo, vyprodáno ale v Lucerna Music Baru nebylo. Předskokani Fenech Soler předvedli slušnou synthpop-rockovou show. Přesně ten typ kapely, který si doma nepustíte, protože je too simple mainstream, ale naživo fungujou.
Pak už se stage začala proměňovat na kosmickou diskotéku. Všechny nástroje v bílém, velká op-artová plachta na pozadí a všude logo očekávané kapely, tentokrát působící jako pilulka LSD. Z beden se začal ozývat osmdesátkový Phil Collins a všechno bylo dokonale připraveno, aby dance party mohla začít. Ale?! Opak byl pravdou. Kluci přišli všichni v bílém. V UV světle nás fešácký zpěvák James Righton oslnil zářivě bílým úsměvem. A pak se strhla mela... Rockový koncert se vším všudy. Měla jsem co dělat, abych uchránila sebe, natož foťák, Klaxons sázeli jednu rychlou pecku za druhou, všechno ze starších, syrovějších desek. Až v první třetině přišel „odpočinek“ u Show Me a Miracle a There Is No Other Time z posledního, tanečnějšího alba.
Deska Love Frequency? Rozplizlý osmdesátkový pop beze špetky jakékoli nadstavby. Kdyby Klaxons zahráli i na 80’s party, jež následovala po koncertě, nikdo by nepoznal rozdíl. Jen dneska se tomu sofistikovaně říká New Rave. Ale zpátky k show. Londýnští kluci si chtěli jedno ze svých posledních vystoupení pořádně užít a s nimi si to také užívalo publikum. Keira Knightley, manželka zpěváka Rightona, s úsměvem přihlížela z rohu backstage.
Ano, byla to dobrá show. Kdyby nevypadali v těch bílých hábitech jako čtyři spermie a odpustili si zbytečné serepetičky typu kytary vytisknuté na 3D tiskárně, hodnotila bych ještě o malinko lépe. Ukončení setu hitem It’s Not Over Yet může naznačovat, že ještě třeba není všem dnům konec, necháme se překvapit. Poslední gig hrají v Mexiku a v zemi tequily se může stát ledacos.
Klaxons (uk) + Fenech Soler (uk)
22. 11. 2014, Lucerna Music Bar
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.