Dominik Polívka | Články / Reporty | 15.07.2019
Poslední den Creepy Teepee je už vyčerpávající. Agresivní zvukové výplachy zplošťují emoce a různorodost hudebních vystoupení začíná splývat v jeden nekonečný binec. Noise, psychedelie, eklektická elektronika a trap jsou záchytnými body, otázkou zůstává smysl nedělní produkce, zvláště té noční. Střídmější účast ukáže oddané fanoušky, jen jestli to stačí.
Neděle je, tedy pro mě, ve znamení rapu, performance artu a glitch parties. Slunce láká do města, kam vyráží spoře oděné dívky v síťovaných oblečcích a botách Fila i kluci v reflexních vestách s hoperskými kalhoty a rozpíchanými obličeji. Místní se diví, jak by ne. Recyklace módy i hudby jako odpověď na zahlcení vjemy všeho druhu. Anebo pouhá výstřednost?
Po éterické Merely se synťákem nastupuje do fialové záře reflektorů Timothee Joly. Žánr: dětská hudba, píše Internet. Na kraji stage fialový plyšák, medový autotune francouzského hypnagogického popu rozhýbává publikum hutnými beaty. Tohle by mohlo hrát na MTV a nikomu by to nepřišlo divné.
Vnitřní stage září rudými světly, pódium se plní kouřem, nějaká Němka tančí s potrhaným kondomem přivázaným k šátku na hlavě. Bora je performance, turbulentní zvukové koláže dokreslují tanec polonahé umělkyně, ta druhá je nahá a chodí mezi lidmi. Dusno začíná až s příchodem Iron Sight. Dánské dystopické sci-fi s biblickými odkazy prezentované skrze drásavě cinematickou hudbu a emotivní řev touží po očistě. „I only cut my self because I forget about my love dones.“ Silný, depresivní zážitek naruší až švédský emo/cloudrapper Ecoo2k, známý spoluprací s krajanem Yung Leanem a Bladeem, který chvíli před ním uzavřel hlavní stage. Banger za bangerem, začíná after.
Podzemní klub se naposledy otvírá a pouští horlivý hlouček. Kluk s třešněmi po celém triku si objednává na baru, vzadu polehávají odpadlíci, které zmohlo zvukové přesycení vyvolané Elvin Brandhi, která úsečně frázuje do glitchové smrště pokřivených samplů. Její „improvizaci“ předchází Tendre Ael, jejíž vystoupení nepostrádá směr a promyšlený celek. Chaotická hudba vykresluje svět skrze pocity odcizení a vnitřního zmatku. Abstrakce nekonečná, jisté je jen extrémní ztvárnění.
Na Creepy Teepee je úplně jedno, jestli znáte účinkující. Hlavní je fyzický prožitek a potřeba ke všemu přistupovat bez očekávání a s otevřenou hlavou. Kde hledat ty, ze kterých bude v budoucnu čerpat mainstream? Těžko říct. Creepy Teepee je jako přehlídka invenční hudební alternativy a zkušenost je to zcela nepřenosná.
Creepy Teepee
12. 7. 2019 Kutná Hora
foto © Creepy Teepee
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.