redakce | Zprávy / Festivalové | 02.03.2023
Desítky českých i světových premiér současné hudby naplní festivalovou část Ostravských dnů. Konec letních prázdnin bude ve znamení 12. bienále Ostravských dnů. Festival pro veřejnost se uskuteční v rámci deseti dní od 24. srpna do 2. září, a to několika koncerty denně.
Do nového studijního areálu se kompletně přesune Institut, třítýdenní pracovní prostředí pro skladatele, interprety a muzikology. Institut odstartuje deset dní před zahájením festivalu, v pondělí 14. srpna. Přihlášky do tohoto mezinárodního programu je možné stále zasílat do 15. března, s nimi rovněž žádosti o stipendium. Unikátem Ostravských dnů je fakt, že kompozice těchto mladých skladatelů a skladatelek jsou součástí festivalového programu, kde se bez rozpaků objevují vedle skladeb etablovaných umělců současnosti i avantgardních kompozic 2. poloviny 20. století. Letos podruhé se jako lektorka Institutu do Ostravy vrátí srbsko-kanadská skladatelka Ana Sokolović, profesorka na Université de Montréal a ředitelka tamního festivalu pro soudobou hudbu.
Na počátku Ostravských dnů v srpnu 2001 stál záměr vytvořit pracovní prostředí pro hudbu naší doby se zaměřením na orchestrální díla dneška. Za touto myšlenkou stál dosavadní umělecký ředitel Ostravských dnů Petr Kotík. Komunitu, která se každý lichý rok v srpnu sejde v Ostravě, tvoří cca třicet rezidentů z celého světa, jejichž program zahrnuje nejen desítky přednášek a individuálních setkání, ale také celou řadu neformálních momentů, které dokreslují celkovou atmosféru Ostravských dnů. Rezidenti Institutu nejsou jen pasivními účastníky – během tří týdnů prezentují své vlastní kompozice, jsou přítomni zkouškám svých skladeb, případně sami na festivalu jako interpreti vystupují. Letošní 12. bienále kromě exkluzivního nového zázemí v City Campusu slibuje také novinky v samotném programu Institutu, kde budou nově probíhat i interpretační workshopy, v plánu jsou také kurzy otevřené odborné veřejnosti.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.