Filip Rabenseifner | Články / Recenze | 19.03.2021
Nápad na nové, v pořadí druhé album indierockových Places s poetickým názvem I Can't Let My Hands Fight Against Your Waterfall vznikl stejně rychle, jak se uskutečnilo samotné nahrávání. Po zrušení všech loňských koncertů se kapela rozhodla pro natočení nové desky, a to netradiční formou – za jediný den a všichni najednou. Záznam celé live session je dostupný na YouTube a sestává i z krátkého dokumentu mapujícího pozadí nahrávacího dne.
Pětičlenná formace v sestavě dvě kytary, basa, bicí a zpěv se ve všech ohledech skvěle doplňuje. Hravé melodie kytar se točí kolem basy, která se často stává vedoucím nástrojem, leckdy nese i hlavní téma skladby a spolu s progresivními rytmy bicích utváří precizně fungující celek. Vokály zpěvačky Evy Konečné nevyčnívají, nýbrž svým jemným charismatem dotváří celkový snivý, až meditativní zvuk alba. To působí velice přirozeně, nenuceně, energicky, místy až jako improvizace, čemuž napomáhá způsob, jakým byla nahrávka pořízena, což ještě podtrhuje její živý feeling. Každá z kytarových linek nese jedinečný příběh, ale i tak do sebe dokonale zapadají a jsou do puntíku promyšlené.
Jedná se o desku velmi pestrou, plnou experimentálních prvků a nečekaných zvuků, které pocházejí z muzikantského umu obou kytaristů s pomocí vibrapáky, slidu a efektů, uplatní se zejména delay, jehož užitím je docíleno barevného, plného zvuku se zasněnou atmosférou. Emocemi nabitá hudba je doplněna texty, jejichž témata jsou blízká každému, kdo někdy prožíval spory s blízkou osobou nebo osobní duševní mizérie. Vadou na kráse celého alba je jistá jednotvárnost. Skladby poměrně splývají, mají podobnou atmosféru i vývoj. Více dynamičtějších skladeb by určitě neuškodilo.
Places – I Can't Let My Hands Fight Against Your Waterfall (Places & X Production, 2021)
Bandcamp kapely
foto © Adel Kocmánková
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.