Dominika Danieliková | Články / Reporty | 07.12.2015
Pre niektorých je Zlín len akousi vesnicí s jedným trolejbusom a nespočetným množstvom industriálnych klubov na každom rohu. Vstupné za symbolickú cenu 90 korún je pre mestské deti hrajúce sa na hipsterov priam nereálne, asi im je ľúto rozbiť si poloprázdne kasičky. No hrozby, že si i naďalej budú orať na svojom políčku a na celý koncert sa vybodnú, boli plané. Klub sa slušne zaplnil.
Prvý kontakt s hudbou poskytli domácí Celardor. Židovský sweet rock okorenený bluesom a utopenými vokálmi. Lichotivé melódie vystavané na pevnom gitarovom základe, prepletené zvukom huslí a altového saxofónu boli príjemné, avšak bolo poznať, že kapela si zatiaľ len vytvára svoj hudobný rybníček a na veľké jazero hudobnej scény si nejaký ten piatok musí počkať. Domáci tak na úvod vyšľapali pekný chodníček pre svojich brnenských kolegov.
Psychedelický pop, ktorý poteší a nesklame. I tak by sa dali popísať Ghost of You. Po prvý krát na seba upozornili pred dvoma rokmi a to EPéčkom Ocean K, teraz prišli s niečím úplne novým. Debutový album Glacier at the City je plný ojedinelej surovosti, neučesanosti a mladíckej spontánnosti, štyridsať minútová paľba popu podporeného výživným zvukom basgitary. To, že hudba je pre nich drogou, bez ktorej nemôžu žiť, bolo vidieť od začiatku až do konca. Davovú hystériu a tanečnú náladu si však vybojovali Celardor, na Ghost of You sa vlniť už nikto nemal náladu a zle nazvučený singel Hermaphrodite to len podtrhol.
Zopár detičiek zistilo, že má po večierke, a utekalo domov. Na VooDooYouDo sa mnohý tešili, no bubeníka premohla choroba a hudobný orgazmus sa nekonal, ich miesto zaplnili brnenský 1flfsoap. Fakt, že mám asi po tretí krát obliatu nohu nedopitým pivom a výhľad na kapelu sa obmedzil na zástup pánskych pozadí v tesných džínsach svedčil o tom, že pred pódiom bolo znova plno. Experimentálny boyband z Brna si dal za úlohu zabrániť šíreniu electroswingu, stačilo vziať basu, bicie, gitaru a black/death metal s prvkami jazzu a grindu bol na svete. Minúty hudobnej agónie a potom.... už len ďakovačka, posledný prídavok a útek na bar.
Ghost of You + Celardor + 1flfsoap
5. 12. 2015 Blok 12, Zlín
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.