Riikka Hajman | Články / Recenze | 21.12.2022
Když v roce 2019 Štěpán Hebík představil svůj nový hudební projekt 7krát3 singlem Promiň, bylo to jako zjevení. Podobný dopad měla na tuzemskou scénu i jeho debutová deska I, na níž představil líbivé hudební aranžmá, kombinující reggae, R&B a pop s inteligentními, vtipnými a chytlavými texty. Jeho letošní nahrávka II si dokázala udržet vtip a ironii, zároveň se vydává popovější cestou.
Otázkou je, jestli je to správná volba. Pop je sice přístupnější pro širší publikum, ale taky má tendenci být stereotypní a povrchní. Když se dobře vyváží s hudební inovací, vznikají hity, ale na albu II je jich jen pár.
Prvním problémem je dramaturgie, mnohem silnější je druhá polovina materiálu. Ta začíná trackem Headphones, textově pracujícím s klišé písniček, které se pouští na rande: “Jen pohybem úst, na byt naviguje mě, kam to může růst, když sníme nóbl crème brûlée...” Její výhodou je, že se vymezuje vůči zbytku desky hudebně, ozvláštněná o saxofon, jinak nahrávka jako celek splývá. Následující YoYo je nejsilnější moment celého alba. Má více “disco” zvuk a hostující Erika Rein jiným frázováním, jazykem stylem zpěvu, vytváří zajímavou tenzi. Za zmínku stojí track Když to mám nabitý, který má chytlavý beat a celkovou instrumentaci, nejslabší je naopak Bleju vibe. Ten pracuje se zaměnitelným beatem a text postrádá nosné téma. Hostující Rytmus do něj navíc vůbec nezapadá, působí zbytečně.
Vyplatila se sázka na pop? Přístupnější aranžmá může silnějším skladbám pomoct, aby se hrály v rádiích, na druhou stranu deska II je jako celek nevýrazná, málo zapamatovatelná, což vynikne i ve srovnání s debutem. Monotónnost způsobuje, že necelá půlhodina se jeví delší, než doopravdy je, a ve výsledku je jedno, jestli deska běží v daném pořadí, anebo se hodí na shuffle.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.