Články / Reporty

Alt-J: Láska ve tvaru trojúhelníku

Alt-J: Láska ve tvaru trojúhelníku

Anna Mašátová | Články / Reporty | 19.06.2015

Gorily pod pódiem ostře kontrastují s davem chlapců a dívenek, komu je nad třicet, musí si připadat staře, slušný hlouček se před bránou areálu tvoří už hodiny předem a po otevření se nedočkavci ženou k pódiu tryskem, frajeři pozorují dění z člunů a plachetnic.

Briťáci si po předskokankách, Kaleidě, dávají trochu na čas, začíná se nervózně přešlapovat, čas si příchozí krátí selfíčkama s prsty spojenými do trojúhelníku, symbolu, který už Alt-J nikdo neodpáře. Hunger of the Pine startuje za jekotu, před kterým by fanynky Luneticu bledly závistí, ozývá se hlas Miley Cyrus důrazně opakující I´m a female rebel. Alt-J moc emocí neprojevují, je znát soustředění, především u stálého hosta Camerona Knighta, který nahradil Gwila Sainsburyho. Pravda, chlapci jsou svou koncertní netečností proslulí, rozhovory jsou pro ně utrpením, až se zdá, že se slavnými stali vlastně omylem a takhle si to ani v nejmenším nepředstavovali. Špatné snášení pozornosti stálo ostatně i za odchodem Gwila. Až je vám jich líto, uječené davy k nim nepasují, usmívají se spíše shovívavě. Mnohovrstevnatost si uchovali i naživo, nejvíce nástrojů schytal právě Knight, měnící kytaru, basu, elektrické bicí, ve Fitzpleasure vytáhne kastaněty, o kus dál rumba kouli. Bubeník Thom Green se dokonale předvede v ostrém sóle v Something Good, téměř dojemné zjemnění přichází s Matildou, jejíž úvod dozpívává publikum samo.

Gus Unger-Hamilton s Joe Newmanem pěkně vokálně ladí – ale i mistr tesař se utne, někdy to až zabolí, Newman přeci jen párkrát nepěkně uklouzne. Když se zadaří, člověk má téměř velebný pocit chrámového zpěvu. Vzhledem k diskografii tvořené jen dvěma deskami není překvapivé, že během setu projedou většinu repertoáru, Žluté lázně deklamují slovo od slova, po hodině první rozloučení Gospelem Johna Hurta, inspirovaným filmem Vetřelec. Moc toho nenamluví, Gus se občas zmůže na větu, odchází se s jednoduchým rozloučením a potleskem, který vyplašil spící vodní ptactvo.

Přídavky uvede cover amerického soulisty Billiho Whiterse Lovely Day, dvakrát nás vezmou do japonského parku Nara, kterému vládnou jeleni. Definitivní konec přichází s Breezeblocks a je jisté, že slova „Please don't go, I'll eat you whole, I love you so“, si bude většina zpívat celou cestu domů, ne-li několik dalších dní. Občasné stížnosti na výběr místa konání nelze brát vážně. Pro stádo omladiny nemohl být areál zvolen lépe, příprava na festivalovou sezónu proběhla na výbornou. Jistě, Alt–J by byli příjemnější v klubu. Jenže jak sami říkají: „Buď budeme hrát pro pár vyvolených, nebo dáme možnost vidět nás všem fanouškům.“ Volba je jasná.

Info

Alt-J (uk)
17. 6. 2015, Žluté lázně, Praha

foto © Fource Entertainment

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace