Články / Reporty

Architects, Architects!

Architects, Architects!

Jiří Mališ | Články / Reporty | 02.11.2016

Koncert byl týdny dopředu vyprodaný, mezi fanoušky se přebytečné lístky prodávaly s poloviční přirážkou a kolem bloku pražského klubu Roxy se vinula sáhodlouhá fronta. I to předcházelo letošnímu českému vystoupení posthardcorových Architects z Brightonu, kteří Roxy vyprodali podruhé a ukázali se i na Brutal Assault. Když v srpnu prohrál boj s rakovinou kytarista a textař Tom Searle, bylo jasné, že turné k novému albu All Our Gods Have Abandoned Us bude jiné. Jít na koncert kapely, která toho má hodně před sebou, ale stejně tak se může za pár měsíců rozpadnout, je plné rozporuplných pocitů. A to ačkoliv skupina sama řekla, že turné bude na Tomovu počest na plné obrátky.

Nešetřilo se tedy ani na kvalitě lineupu. Stick to Your Guns, stejně jako Bury Tomorrow měli v klubu tvrdé jádro a právě fanouškovská podpora pro předskokany byla největším překvapením. Moshpit se otevřel už při první skladbě Bury Tomorrow nazvané Man on Fire a kromě očekávaného skákání bylo překvapivě slyšet i zpěv publika, což se povede málokteré zahajující kapele. Melodický metalcore byl doplněn o čisté druhé vokály a působil místy až mírumilovně. Naopak Stick to Your Guns začali hned zostra. První skladba Nobody v davu vzbudila tolik agrese, že jsem se po dvou ranách do žeber zařadil na okraj pitu. Všichni neustále skákali a zpívali a kapela se tak mohla cítit jako hlavní chod večerního menu.

Tím ale byli Architects. Jeden znamenitý track za druhým, od úvodní skladby nového alba Nihilist po starší These Colours Don't Run nebo Early Grave. Na pódiu přistálo jak fanoušky podepsané tričko, tak národní vlajka s logem kapely. Neustálé skandování “Architects, Architects!” a nekonečné potlesky vytvořily atmosféru, které se dalo věřit, že je nejlepší z celého turné. A to navzdory tomu, že v polovině setu zpěvák Sam Carter musel požádat fanoušky, aby pro vlastní bezpečnost přestali crowdsurfovat. Čímž přilil olej do moshpitu a atmosféra během Broken Cross a Gravity byla jedním z vrcholů. Když kapela před druhým přídavkem věnovala celé vystoupení a všechna předchozí, současná i budoucí turné památce Toma Searlea, byl čas na slzy. V závěrečné Gone With the Wind vyprodaná Roxy křičela “A sickness with no remedy!” a v kontextu všeho, čím si skupina za poslední měsíce prošla, to byl ideální moment pro ukončení večera.

Šest hodin poté pořád nespím. Pocity jsou úžasné, ale zároveň trpké. Ačkoliv zvuk Architects je stejný jako před lety, texty bez přítomnosti Toma Searlea způsobují mrazení v zádech. Ani dokonalé výkony kapel, fantastická komunikace s fanoušky a oddané publikum nedokáží zaplnit srdce plné žalu. Za týden se na tuhle noc možná budu dívat jinak, ale možná mi bude ještě hůř.

Info

Architects (uk), Stick to Your Guns (us), Bury Tomorrow (uk)
31. 10. 2016 Roxy, Praha

foto © Jakub Hendrych

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

CTM III: Hledání blízkosti

Vojta Chmelík 06.02.2025

Komorní amfiteátr sice poskytuje skvělý zvuk a možnost se plně soustředit a vychutnat komplexnost díla, v rychlejších rytmických pasážích by si však člověk přál být na parketu.

Křičet, brečet, skákat (Touché Amoré)

Marek Hadrbolec 05.02.2025

Hodinové vystoupení je plné temných mraků. Jeremy křičí a plní vzduch černými obláčky – větami o bolesti, ztrátách, smutku a každodenní nespokojenosti.

CTM II.: Berghain trochu jinak

Vojta Chmelík 03.02.2025

Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: To, co léčí (Sonic Herbalism)

Alžběta Sadílková 31.01.2025

Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…

CTM I: Večery v krematoriu

Vojta Chmelík 29.01.2025

Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Návrat k primárním pudům (AfrikaBurn)

Kristina Kratochvilová 29.01.2025

Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Venite a casa! (Hudební scéna v Buenos Aires)

Krištof Budke 27.01.2025

Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Děti, které nesměly dospět (Disneyho dětské hvězdy)

Julia Pátá 27.01.2025

Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace