Články / Reporty

Barrrokní Terorrr (Igorrr)

Barrrokní Terorrr (Igorrr)

Mašout | Články / Reporty | 29.10.2017

Už mi nemusí být líto, že žádný šílený vynálezce ještě nezkřížil labuť s havranem a drtičkou na odpadky. Povedlo se to alespoň na hudební scéně. Tenhle mutant si říká Igorrr, a kdyby místo hudby studoval genetiku, mohla být naše fauna i flóra dávno mnohem rozmanitější a uvržená zpět do přirozeného chaosu.

Gautier Serre ve svém projektu Igorrr totiž míchá tři docela vzdálené žánry - klasickou hudbu, metal a breakcore. A skutečně nejde o nějaké Vivaldianno ani hardrockovou operu. Klasickou hudbou je myšlena spíše ta stará, především barokní, ale zaslechnout můžete i indické rágy či balkánskou dechovku. Jsou však hlavně příchutí, těžkou hmotnost zvuku dotváří black metal. A tenhle mix je přes breakcorový mlýnek drcen na sekanou. Výsledkem je specialita, kterou si asi nedáte každý den, ale rozhodně stojí za občasné vychutnávání.

Poslední album Savage Sinusoid je nahráno bez cizích samplů, což zní jako poměrně všední informace, dokud nemluvíme o breakcoru. Gautier Serre se nelekl a všechny v rámci žánru více či méně pitoreskní nástroje jako flétny nebo cemballo si poctivě nahrál a smíchal. Recording tak představoval mravenčí práci se stovkami zvuků připomínající systematické lepení střepů do mohutných celků.

K mé velké radosti posunul o další stupeň i koncert a udělal z něj opravdu živou záležitost. Většinu zvuku stále obstarával sám Serre s elektronickým hardwarem a doprovázel ho řezník se sadou bicích. Na turné si přibral dva vokalisty ze svého deathmetalového projektu Öxxö Xööx, sukubu s operním přednesem Laure Le Prunenec a animálního screamera Laurenta Lunoira. Po otvíráku, krátkém jako něžně bodnutí, spustili všichni čtyři makabrózní show. Vystoupení v organicky pulzující dynamice lítalo mezi klidnými atmosferickými plochami a roztříštěným hardcorem. Ačkoliv se dal v chaosu dal číst nějaký rytmus, vládla naprostá nepředvídatelnost. Občas se vynořila část nějaké hitovky, aby ji opět pohltila změť drceného zvuku.

Vše bylo nesmírně logické a energické. Laure Le Prunenec vystřídala široký rejstřík hlasových podob, od operního zpěvu přes nespoutaný hlas pohanské matky až po čisté kvílení. To zůstalo hlavně v režii druhého vokalisty, válečnými barvami pomalovaného Laurenta Lunoira. Se zvířecí elegancí poskakoval po pódiu a řval do stylizovaného mikrofonu připomínajícího předmět ze sbírky rodinného lékaře Lovecraftových monster. Ale taky to mohla být jeho převrácená trachea, vyhřezlá během zkoušení. Koncert, ukončený dubstepovým sólem, trval jen hodinu. Vzhledem k jeho intenzitě, při průměrném tempu 160 bpm, byl časový prožitek z mlýnku na maso mnohem delší.

Info

Igorrr (fr)
27. 10. 2017 Nová Chmelnice, Praha

foto © Tomáš Šrejber

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Zažehnout plamen (Jazz Goes To Town, 2024)

Veronika Miksová 17.10.2024

Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.

V úkrytu zvuku (A Place to Bury Strangers)

Martin Šmíd 16.10.2024

Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace