Články / Reporty

Barrrokní Terorrr (Igorrr)

Barrrokní Terorrr (Igorrr)

Mašout | Články / Reporty | 29.10.2017

Už mi nemusí být líto, že žádný šílený vynálezce ještě nezkřížil labuť s havranem a drtičkou na odpadky. Povedlo se to alespoň na hudební scéně. Tenhle mutant si říká Igorrr, a kdyby místo hudby studoval genetiku, mohla být naše fauna i flóra dávno mnohem rozmanitější a uvržená zpět do přirozeného chaosu.

Gautier Serre ve svém projektu Igorrr totiž míchá tři docela vzdálené žánry - klasickou hudbu, metal a breakcore. A skutečně nejde o nějaké Vivaldianno ani hardrockovou operu. Klasickou hudbou je myšlena spíše ta stará, především barokní, ale zaslechnout můžete i indické rágy či balkánskou dechovku. Jsou však hlavně příchutí, těžkou hmotnost zvuku dotváří black metal. A tenhle mix je přes breakcorový mlýnek drcen na sekanou. Výsledkem je specialita, kterou si asi nedáte každý den, ale rozhodně stojí za občasné vychutnávání.

Poslední album Savage Sinusoid je nahráno bez cizích samplů, což zní jako poměrně všední informace, dokud nemluvíme o breakcoru. Gautier Serre se nelekl a všechny v rámci žánru více či méně pitoreskní nástroje jako flétny nebo cemballo si poctivě nahrál a smíchal. Recording tak představoval mravenčí práci se stovkami zvuků připomínající systematické lepení střepů do mohutných celků.

K mé velké radosti posunul o další stupeň i koncert a udělal z něj opravdu živou záležitost. Většinu zvuku stále obstarával sám Serre s elektronickým hardwarem a doprovázel ho řezník se sadou bicích. Na turné si přibral dva vokalisty ze svého deathmetalového projektu Öxxö Xööx, sukubu s operním přednesem Laure Le Prunenec a animálního screamera Laurenta Lunoira. Po otvíráku, krátkém jako něžně bodnutí, spustili všichni čtyři makabrózní show. Vystoupení v organicky pulzující dynamice lítalo mezi klidnými atmosferickými plochami a roztříštěným hardcorem. Ačkoliv se dal v chaosu dal číst nějaký rytmus, vládla naprostá nepředvídatelnost. Občas se vynořila část nějaké hitovky, aby ji opět pohltila změť drceného zvuku.

Vše bylo nesmírně logické a energické. Laure Le Prunenec vystřídala široký rejstřík hlasových podob, od operního zpěvu přes nespoutaný hlas pohanské matky až po čisté kvílení. To zůstalo hlavně v režii druhého vokalisty, válečnými barvami pomalovaného Laurenta Lunoira. Se zvířecí elegancí poskakoval po pódiu a řval do stylizovaného mikrofonu připomínajícího předmět ze sbírky rodinného lékaře Lovecraftových monster. Ale taky to mohla být jeho převrácená trachea, vyhřezlá během zkoušení. Koncert, ukončený dubstepovým sólem, trval jen hodinu. Vzhledem k jeho intenzitě, při průměrném tempu 160 bpm, byl časový prožitek z mlýnku na maso mnohem delší.

Info

Igorrr (fr)
27. 10. 2017 Nová Chmelnice, Praha

foto © Tomáš Šrejber

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace