Články / Reporty

Kapela hrajúca všetkými farbami - Trentemøller

Jana Michalcová | Články / Reporty | 05.10.2014

Tajuplnosť, zvuková paleta plná temnosti, nadupané rytmy. Ak ste si šli na štvrtkový Trentemøller zatancovať na elektroniku, dostali ste celú škálu žánrov, najmä tých rockových. Emócie, ktoré zapríčinili, že sa publikum ponorilo hlboko do svojich myšlienok a vzápätí sa odviazalo a neprestalo skákať do rytmu...

Aj keď sa večer rozbiehal v štýle maturitného plesu v skorých ranných hodinách, ostalo to len pri predkapele First Hate. Ako had vlniaci sa spevák vytváral s podladeným spevom a klavírom synth-popové kúsky pred hŕstkou ľudí pod pódiom. Všetko umocnila nie príliš vysoká kvalita zvuku, keď zanikal v šume klavír alebo naopak spev a nikdy sa nestretli v harmónii. Originalita neprišla, ale plus za to, že si ich vybral sám Trentemøller.

Konečne zhasli svetlá a Roxy sa ocitlo v opare, z ktorého vyčnievalo päť členov dánskej formácie s charizmatickým Andersom Trentemøllerom uprostred. Pražská časť Lost Tour bola zahájená strateným Still on Fire za zvuku chladných basgitarových tónov, kvílenia, šumu, syntezátorov - v momentem ste sa ocitli na elektroswing párty... Trentemøller je právom označený za multiinštrumentalistu. Neviem, či Tarantino ešte neobjavil dánsku tvorbu, ale skladba Shades of Marble by dokonale pasovala do jeho nového filmu (The Hateful Eight možno?). Marie Fisker, ďalšie eso formácie, si počkala až na Come Undone, kedy sa mohla aj hlasovo prejaviť. Ženskosť hlasu dokonale vyjadruje názov skladby Candy Tongue, ktorá ma preniesla späť do leta na vystúpenie Portishead, predstavujem si, aké by to bolo keby začala spolupracovať s Beth Gibbons. Unisono.

Aj keď väčšinu setlistu tvorili skladby z minuloročného Lost, Vamp či Miss You z The Last Resort dokonale dopĺňali široké portfólio žánrov, tentokrát minimal technom. Trentemøller urobil veľký krok, keď sa presmeroval od techno-tanečnej hudby k rocku, presnejšie post-rocku. Z veľkej časti k tomu prispel aj bubeník Henrik Vibskov, ktorý live vystúpeniu dodal úplne iný ráz ako je pri skladbách namŕtvo. Neviem, ako z jeho súpravy vydoloval toľko rozmanitých zvukov, s dokonale presnými a pevnými údermi, ktoré dodávali skladbám energiu, pravdepodobne šlo o čiastočné mixovanie zvukov z prehrávača. Oveľa viac pripomína live skladba Trails shoegaze, ako je tomu pri „domácom“ počúvaní, tak isto aj obľúbená Never Stop Running.

Ďalším aspektom bola technická stránka koncertu. Svetlá hrajúce všetkými farbami skvele ladili so skladbami a dodávali klubu intímnejšiu atmosféru. Nič zložité, ale sadli skvele. Jedna z devíz kapely je ich multiinštrumentalita – keď sa započúvate, beží niekoľko zvukových vrstiev naraz a neustále sa menia. Skvelá vec pre poslucháča, veľká výzva pre zvukára. Nie vždy sa dalo kvôli splývaniu nástrojov vychutnať to, do čoho sa vás snažila kapela dostať, no bola to len malá chybička krásy. Silversurfer, Ghostrider go!!!

Info

Trentemoller (dk) + First Hate (dk)
2. 10. 2014, Roxy Praha

foto © Kateřina Motýlová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace