Veronika Mrázková | Články | 05.11.2013
Album Lost hlásá, že Trentemøllera už nic nespasí. Zatracen k prozřetelnosti opět triumfuje. Opět volí plastický zvuk, místy líný, ale stoprocentně puntlig rytmus, a opět si vypomáhá noirovou dramatizací. Už je definitivně jedním z nejčitelnějších producentů, se zralými ženami na přídi se promenáduje od zmíravých balad až k retro synthpopu, s minimalistickou kytarou a důrazem na detaily, které máme rádi (např. dva tóny kytary na konci každé fráze ve skladbě Candy Tongue, které ji protáhnou do ztracena). Rozkročen na stabilním dvounoží operuje s PRODUKCÍ (hřmotnost Trails, Never Stop Runnig nebo River of Life) a s PÍSNĚMI, načež afrodiziaka The Dream, Deceive nebo chórové Gravity nabíhají bez prodlení.
Trentemøller v podstatě opakuje úspěch předchozí desky Into the Great Wide Yonder za využití naprosto stejných estetických prostředků i donucovadel. Still on Fire začíná přesně tím býčím vzpíráním, pro které milujeme Moan nebo Evil Dub, a Candy Tongue nebo Dream nutně evokuje mistrovský singl Even Though You’re with Another Girl. Tím ale přesvědčuje, že i populární forma v rukou vnímavého stále vzkvétá a jeho pastiš neslábne, podle zákona Agathy Christie umí i posté napnout. Lost je album znovu natolik podmanivé, že provokuje k velmi okázalým pohybům a chtíč přednáší jako výsost intelektu. Málokdo dokáže takto vzrušovat. Existencialitě Trentemøllera se vyrovnají z posledních týdnů snad jen nezpochybnitelní Moderat či Tricky. Ten je zřejmě bratrem v hříchu a jeho nezničitelné tracky z dubnového False Idols pracují s identickým přesvědčením. Formulujte při poslechu.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
redakce 16.12.2024
Jaké hudební tipy nám dal začínající autor a fanoušek popkultury vyžívající se v antihrdinech?
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Libor Galia 12.12.2024
Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
redakce 11.12.2024
Nahrávka je o tom, jak se dostat z toxického vztahu, a vznikla během dvou let na cestách autobusem. Hudba jak na taneční parket, tak na dlouhou jízdu.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Jiří V. Matýsek 09.12.2024
Se sdílným švédským jazzovým kytaristou jsme zapadli do jedné z hospod v centru Brna. Diskuze nad typicky českým gulášem se ubírala po unikátních cestičkách.