Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 18.11.2015
Jedna z nejlepších věcí na hudbě je, že na pódiu se můžete dostat do stavu absolutního štěstí. (Terezie Kovalová na svém instagramovém účtu den po koncertě)
Calm Season názvem, hudbou a vlastně i videoklipy evokují spíše pochmurné, podzimně melancholické, až lehce depresivní nálady, nic z toho se ale v sále Malostranské besedy nedělo. Naopak. Velmi teplé listopadové počasí a až nečekané množství lidí (vyprodaný předprodej) překvapilo asi nejen kapelu, a v sále tak bylo horko a dusno skoro jako na koncertu hardcorové kapely (jen se nepogovalo, ani z pódia neskákalo).
Black Lion v roli předkapely nezaujali, set byl zdlouhavý a skoro nekonečný, taky rušil hluk z přilehlého baru. To nechápu - proč lidi chodí na koncert, platí za lístek, když ho pak celý prosedí v baru a ještě žvaněním ruší ostatní? Což se dělo i během hlasitějšího setu Calm Season, který začal i přes dlouhodobé i aktuální zdravotní potíže muzikantů, přes veškeré problémy s technikou i jiné štrapáce skoro na čas.
Dvojici Calm Season Adama Vopičku (kytara, zpěv) a Terezii Kovalovou (zpěv, vokály, cello, mandolína) doplnila na podzimním mini turné sedmi koncertů k desce Symboly tzv. Symbolická kapela: bubeník Iby And Pop, Marek Drahoňovský na baskytaru a polovina předkapely Black Lion Jakub Švejkar na elektrickou kytaru. V první části, s kapelou, zazněly skladby Výhled, Prázdný domy, lehce do country šmrcnutá Have Hope a Dál to znám. Druhou třetinu si Adam a Terezie vyhradili jen pro sebe a komornější skladby z prvního alba Mosaic Views, konkrétně Make Them Happen, We Are the Symphony, Close to Violence a Silent Night. V závěrečné části, opět v plné sestavě, kterou v jedné skladbě (a přídavku) doplnil Tereziin spolužák z ostravské konzervatoře na piano, jsme slyšeli This Ain´t Over, One Day, Jemná černá noc, Do ticha a Shine. Jediným přídavkem byl Sen od Lucie.
Opět vydařený koncert. Příště bych ho usadil do židlí, klidně i do křesel a s lepším, čistějším zvukem. Jen doufám, že se ještě nějakého příště dočkáme, že jsem si náznaky mezi řádky v proslovech mezi skladbami jen špatně vyložil.
Calm Season + Black Lion
10. 11. 2015 Malostranská beseda, Praha
foto © Andy Owl
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.