Jiří Mališ | Články / Sloupky/Blogy | 26.06.2017
Roskilde Festival se každoročně na týden stává čtvrtým největším dánským městem. Všechno začalo v sobotu neslavnostním otevřením. Na programu bylo extrémní stanování - v dešti a blátu bylo do areálu vpuštěno na padesát tisíc lidí a úkolem bylo zajistit si ta nejlepší místa. Ideálně co nejdále od plotů a toalet, jelikož tyto dva pojmy na Roskilde vesměs splývají. A když byly stany postaveny, bylo na čase dovézt největší stereo, kemp ozdobit a spustit party. Největší dav se podobně jako loni sešel u kempů Holge, Baguette a Luksus. Pivo, pisang ambong a lékořicová vodka tekly proudem, páry se líbaly a spát se šlo za svítání.
S hudbou to bylo vážnější až druhý den. Na třech stagích vystupují vycházející hvězdy skandinávské scény a otevírání Rising stage dostali za úkol dánští Natjager. Jejich kombinace rapu, metalu, ema a autotune sice může znít odpoudivě, ale ve výsledku se jedná o energický posthardcore, který vzdáleně připomíná to nejlepší z Breaking Benjamin. Frontman šplhal po konstrukci, skákal z pódia a perfektně korigoval publikum, kodaňští neslušňáci hned na úvod předvedli jeden z nejlepších koncertů zahřívacích dnů. Na tvrdší notu zahráli islandští Auđn. Jejich odlehčený black metal, je snadno stravitelný díky kratším písním, tam, kde kapely jako Deafheaven hrají jedenáctiminutové eposy, si Auđn vystačí s třetinovou stopáží. Ještě lepší zážitek by to byl, kdyby se neotevřel nevkusný moshpit dvaceti zlitých, kteří nebrali ohledy na nikoho v dosahu.
Sophiinou volbou pak bylo rozhodování mezi elektronickým tanečním pobouzením Kornéla Kovácse, který ze Švédska přivezl zajímavý DJ set, a budoucími dánskými indie bohy School of X. Ti se na Roskilde představili s dosud nevydanými skladbami a romantický indie pop s energickými bicími a procítěným saxofonem už aby byl dostupný na Spotify. Nad půlnocí a v silném větru se jednalo o nejatmosféričtější koncert nedělního programu. Stihnout nakonec šel i závěr Kovácse, který zaplnil loučku před Countdown stage a extaticky roztančil masu.
Pak jsme se stavili pro zbytky alkoholů a vyrazili na noc k replice požární stanice a do rytmu mainstreamových vypalovaček od MØ a Cheat Codes vzdali hold krásnému začátku Roskilde Festivalu.
Roskilde Festival 2017
24. - 25.6. 2017 Roskilde, Dánsko
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.
redakce 13.08.2024
Letošní Brutal Assault je za námi a vypadá to na jeden z nejvýživnějších ročníků vůbec. A to nejen podle našich vyndaných reportérů.
Michal Pařízek 09.08.2024
Rozhovor s Nubyou Garcia jsem dělal před pár lety, bylo to uprostřed covidu a bylo to tím poznamenané, ale už tehdy to bylo milé...
Michal Pařízek 26.07.2024
Všechno dobré, něco výjimečné, vytržení s sebou přinesla Aunty Rayzor a vyloženě roztomilí Irreversible Entanglements. Zejména Camae Ayewa, která se chtěla boxovat.