Michal Pařízek | Články / Sloupky/Blogy | 27.12.2024
Číslování Šejkru je jednou z těch zábavnějších věcí. Sloupek začal mnohem dřív než pořad na Radiu 1, od startu vysílání přišla pravidelnost a druhá číselná řada. Asi se to na začátku nějak vymyslet dalo, teď už to nedoženu. Číslo vydání sloupku najdete v titulku, číslo pořadu je mnohem kulatější. Rovná stovka. Plus jde letos o poslední show, tudíž výroční. Někdy se to sejde.
Při dvoutýdenní periodicitě to vychází na necelé čtyři roky. Vlastně jsem si myslel, že to tak dlouho není, dodnes si pamatuju, jak jsme se domlouvali se Zdeňkem Lichnovským. Bylo to u nás v kanclu, dělali jsme rozhovor u příležitosti třicetin stanice. Probíhala jedna z vln pandemie, externisté do budovy, kde Radio 1 sídlí, nemohli, a tak jsem nahrál pořad na zkoušku u sebe doma. A tak to vydrželo dodnes, z té doby pochází úsloví o vysílání ze strašnické divočiny. Ostatně je to stále pravda, vzhledem k mé naprosto nulové flexibilitě probíhá nahrávání pořadu stále v obýváku. A nejspíš se to nějakou dobu nezmění.
Poslední letošní Šejkr patří vzpomínkám na to nejlepší nebo nejsilnější, co se mi událo, což se samozřejmě do dvou hodin vejít nemůže. Mnohem více najdete v playlistu výše, na výroční selekce jsem si navykl ještě pár let před Šejkrem. Fungují jako dobrá shrnutí a i datace je důležitá, zejména v době, kdy pořádně nevíme, co se odehrálo včera. Navíc koncem roku přichází recidiva a neschopnost absorbovat novou hudbu, tudíž se opakování hodí dvojnásob. Rozsáhlou bilanci Full Moonu čekejte tradičně na začátku roku, letos to bylo dost jednoznačné.
Někdy během léta jsem objevil na Bandcampu oblíbeného labelu Death Is Not the End vydání záznamů z dubových karnevalů v Nothing Hillu z druhé poloviny osmdesátých let. Krásný release, který na streamech nenajdete, milá vzpomínka a možnost užít si něco, kam se nešlo podívat. Poslech jsem si užíval opakovaně, nenapadlo mě, že něco podobného za pár týdnů zažiju na vlastní kůži. Samozřejmě Le Guess Who?, tentokrát pod kuratelou kolektivu Touching Bass, kouzelný event s podiem uprostřed menšího warehousu na kraji Utrechtu a hromady dřevem obložených reproduktorů ve všech rozích. Legendy jako King Jammy a hlavně Aba Shanti-I a zážitek jako hrom. Pokud mám z hajlajtů roku vybrat jeden, tak to bude on. Některé věci jsem pochopil až letos, říkával kamarád, na tuhle situaci to sedí přesně. Krásný nový rok.
V osm večer na Radiu 1 návštěva karnevalu v Nothing Hill, ale také Kendrick Lamar, Ida the Young, Sonic Interventions, (Liv).e, Erika Rein nebo Joshua Idehen.
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.