Články / Seriály

Track týdne: Kai Whiston – Dear / Boyei

Track týdne: Kai Whiston – Dear / Boyei

Dominik Polívka | Články / Seriály | 03.09.2020

Mladá krev britské elektronické scény Kai Whiston čeří poslední čtyři roky vody trap bassového soundu, v nichž se pohybují jména jako TNGHT, Amnesia Scanner nebo Baauer. Jednadvacetiletého producenta jde jen stěží žánrově uchopit, přesto jeho eklektičnost, zvukový maximalismus a nadsazené přechody, se kterými ve skladbách operuje, lze přikrýt pojmem club deconstruction. Jeho talentu a smyslu pro dravé mixovaní si všimli v labelu Big Dada, kde Whiston vydal první EP, následně založil s producentem Iglooghostem a zpěvačkou/producentkou Babii label Gloo, na němž vydal své bangery nabité debutové album Bitch (2018). Jeho poslední nahrávka No World As Good As Mine prošla koncem minulého roku bez povšimnutí, byť by si ho pro svůj mix postrocku s UK bassem, dynamiku a zvukovou celistvost zasloužilo.

Singl Dear je tvrdým beatem s nahrubo nadrolenou basou a vlezlým scanner zvukem udávajícím melodickou linku. Whiston do beatu frázuje zmodulovaným hlasem, z něhož lze těžko rozpoznat jednotlivá slova. Spíš než o sdělení jde o opojnou náladu, kterou hlas do tracku přináší. Skladba postupně rozbaluje vrstvy rušivých textur tvořených na-samplovanými skřeky, vzdáleně připomínajícími zkreslené žestě. Track přesto zůstává konzistentní a „graduje“ klidným klavírem.

Druhá strana singlu s názvem Boyei je třiapůlminutovou hardcoreovou rychtou s nálety ječivého samplu a nechutně odpálenou basovou linkou. Track v závěru přechází do zvonkohry, kde taky končí. (Z Instagramu se mimochodem dozvíte, že jde o Guinnessův rekord v nejhlasitějším komerčním tracku podle standardu LUFS.) Kai Whiston je specifický tím, že dokáže do krásných poslechových ploch napasovat chytlavý taneční pulz s žánrovými přesahy, které nenudí ani nepůsobí jako prvoplánová vyšinutost. Jestli má z dnešních klubových dekonstrukcí vzejít někdo opravdu zajímavý, pak to bude tenhle kluk se spodkami na hlavě.

Info

Kai Whiston (uk)
Facebook

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vstupní prohlídka: Coal

redakce 26.01.2025

„Coal je místní elektronický OG, dalo by se říct, ale teprve teď po letech se dokopal k tomu dát dohromady něco ucelenějšího," říká šéf labelu Krmelec Recordings Ans.

ESNS 2025: To nejlepší

redakce 20.01.2025

Vrcholy, zážitky a vzpomínky z populárního festivalu Eurosonic Noorderslag, zatím letem světem, podrobnější report čekejte brzy.

Vstupní prohlídka: Housekeepers

redakce 20.01.2025

Housekeepers debutovali v roce 2023 na brněnském Kumstu a nyní pracují na mixech nových skladeb, které slibují další experimenty s nádechem hravé nadsázky.

Žebříčky Full Moonu: koncert/festival roku 2024

redakce 17.01.2025

Rádi chodíme na akce Rachotu, Fource, do Akropole a MeetFactory, programová nabídka ARCHY+ stojí za zmínku. A nejen to, kam letos?

Žebříčky Full Moonu: objev roku 2024

redakce 16.01.2025

Nejvíc srdíček zasáhly Eljel, Califato ¾, English Teacher, Petr Bursa a další.

Žebříčky Full Moonu: videoklip roku 2024

redakce 15.01.2025

Útěky a potěšení. Koukejte s námi.

Žebříčky Full Moonu: song roku 2024

redakce 14.01.2025

Bangerů máme plné kapsy, stejně jako tanečních hitů, písniček o lásce, vzteku, ale i těch, co pohladí a zaléčí rány.

Žebříčky Full Moonu: album roku 2024

redakce 13.01.2025

V loňském roce si kromě Charli xcx a jejího alba Brat nebylo možné nevšimnout mnoha dalších nahrávek, detailnější přehled z různých koutů redakce níže.

Vstupní prohlídka: Cringe Prince

redakce 12.01.2025

Na stagi "zapaluje rap, nechá ho hořet a háže si na hlavu jeho ostatky". Prostě rituál, další z nich bude hned zkraje února ve Fuchsu.

Vstupní prohlídka: Black Holes

redakce 03.01.2025

Optali jsme se, co je provází vyjma velkých jmen.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace