redakce | Články / Sloupky/Blogy | 14.01.2015
Mother: Aneta Langerová? Ta má u mě plusové body za sexuální orientaci, ale to se neříká, otočený sexismus je zase jen sexismem. Panenko Marie v dřevěných šatech/ ptám se co mi je/ nechci tu stát… Podobně neotřelé momenty na desce nazvané Na Radosti jistě jsou, ale jsou taky vykoupeny (sick!) hefty typu: Ach, dívko ztepilá, proč máš ruce v klín/ a celý dny objímáš svůj věrný stín (a áááá a). Spolu s patosem upřímně upřímným okupuje děsivé místo mezi dancefloorovými úpravami lidovek Gregoryho Buriana v Bohemii a Nedvědovými přírodními obrázky. Chci říct, že různě zmiňovaná a zhusta oceňovaná „autenticita českého venkova“ je autenticitou Anety Langerové, její něžné duše. Proti tomu nic, venkov se dá nahlížet z různých pozic, včetně těch obláčkově rozmilých. Mám rád její vokál, vůbec mě neuráží, jen se nemůžu zbavit pocitu, že potenciál je daleko větší. Asi je těžko po ní chtít, aby dospěla podobně jako Lenka Dusilová, stejně jako je nepříčetné psát, že je důstojnou nástupkyní Hany Hegerové, ve své generaci, to je samozřejmě vděčná hyperkokotina. Na Radosti je ztišená deska, která nejde zrovna na ruku rádiovým vlnám, což se cení, zároveň je těhotná zvláštně staromilským patosem textovým i hudebním, pro který ji můžete milovat, stejně jako nenávidět. Ovšem Langerová se nikdy netvářila jako punkerka, navíc z ní nesmrdí ten obchodní kalkul jako z výše zmíněných bobrů.
Fucker: Přijdu k ní blíž, přestane dejchat, řikám jí: „Aneto, KURVA, uprav si make-up!“ Sice se tvářím alternativně, ale frázování má snad nějaké nepsané pravidlo o souhláskách, ne? (Déééš-ť padá) Vyjasněme si jednu podstatnou věc: já nemám patent na vkus, to vy posloucháte sračky. Pánbů tě miluje, jen teď nemá čas. Já nejsem Albinino učeň, ale uši mi krvácí z vyumělkovanosti. Ten snare nemá tři metry (props pro Turcera).
Starý rám, nové kolo, rezavé žestě, kůrovcem ohryzané smyčce. Otvírací nájezd havaruje s prvním zahalekáním. Chlupaté chodidla a v mokrém snu soundtrack k Hobitovi. I s Edou, když bude mít svůj den. Texty jsou místy model Kryštof (ano, ten bez příjmení), aranže jakbysmet. Klus taky sliboval. Rádiu sice zrezla anténa, ale pachuť nedokvašených Anglických jahod provětrá konečník. Žumpa smrdí v jakémkoliv ročním období, ať už serete za pařez nebo do porcelánu. Nechlastám, nehulím. A to jsem z vesnice (slovník by odpovídal), ale už jsem zažil dost nato, abych měl z každé další Tragédie u nás na vsi zblité gumáky od hoven. Teď mým novým domovem je vřes, mech a tráva. Znáš křídla vran? Já zase vypelichané křídla Slavíků vycpaných pozlaceným kočičincem, holka. A my tu zapomínáme jen to, co se nám hodí, tak bacha. Nechci se nikoho dotknout. Ani ukazovátkem. Smrdí vám sojky! Táhněte, hipíci!
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.