Míša Černá | Články / Recenze | 16.09.2016
The i.l.y’s, tedy dvě třetiny Death Grips Zach Hill a Andy Morin, přichází po roce s novou deskou, která se od té první značně liší. Zatímco debut I’ve Always Been Good at True Love zní drobet jalověji, Scum with Boundaries představuje dynamickou otevřenou nahrávku s hravou elektronikou a šťavnatými noisovými pasážemi.
Úvodní track Disastrous Looks prolnutý zvukem synťáků, který se používá v děsivých částech filmů, jako by předznačoval něco strašidelného, ale to je klam. Následující Peace and Quiet připomíná Ty Segalla nebo Nine Inch Nails a Davida Bowieho, no a pak tu jsou písně jako Stop Yelling in the Museum, She’s a Genius nebo Roll Your Eyes, které mají tak živé vyznění, že by se daly považovat za veselé. Navíc album jako celek disponuje chytlavostí prosakující napříč tracklistem.
Doing Things That Artists Do už podle názvu satiricky vypráví o nelehkém údělu umělce („Feeling things that artists feel/ Never knowing what’s for real...“) a opět je oděná do rozpustilé melodie. Titulní Scum with Boundaries by – pomineme-li text – mohla zaznít ve filmu pro děti, Starts with a C Ends with a U pak působí se svými basy a trumpetami poněkud překvapivě v kontextu celého alba. Opravdu živočišným kusem je až I'm Gonna Have Sex, který působí syrově a tematicky přiléhavě.
Jedná se o velmi dobře stravitelnou záležitost, která oproti Death Grips oplývá odlehčenější atmosférou a jiným druhem energie. Nebere se tak vážně, není v ní cítit tolik úzkosti a naléhavých sdělení. Co se v ní najít dá, je ovšem stoprocentní živelnost a spontánnost, společná pro Death Grips i the i.l.y’s, jen je z opačného energetického pólu.
The i.l.y’s - Scum with Boundaries (self-released, 2016)
www.soundcloud.com/deathgrips/sets/scum-with-boundaries
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.