Lukáš Pokorný | Články / Reporty | 18.06.2014
Ne pokaždé se stává, abych si ke psaní o koncertu musel pustit do sluchátek srdcovky dané kapely. Bohužel v případě Weird Owl to je nutné, protože z desky zní tahle kapela třicetkrát líp než zněla v pardubickém kině Sirius, kam jsem jel jen kvůli ní.
Weird Owl je kvartet z New Yorku, který má za sebou několik desek – mimo jiné moc povedenou a skvěle zprodukovanou Build Your Beast a Fire z roku 2013, z níž vyčnívají psychedelií nasáknuté, melodicky silné songy Straj Poj a hlavně Mirrors in the Mud. Intenzivně zpívané texty střídají cinkavé instrumentální plochy podepřené ostrou riffáží s hypnotickým efektem. Ale ani starší desky Weird Owl nebo Ever the Silver Cord Be Loosed na tom nejsou o moc hůř.
V Pardubicích tahle směsice zle pohořela – důvodů je několik a pátek třináctého to nebude. Weird Owl si v Čechách střihli docela dlouhou šňůru: po strahovské Sedmičce vystoupili v Brně, Plzni a kdovíkde ještě a ve starém kině Sirius (přímo u perónu) jsem měl pocit, jako by se dostavila únava. Frontman Trevor Tyller několikrát nepěkně ujel ve výškách, což by nevadilo, kdyby nebyl jeho hlas otravně nazvučený a ostře vypíchnutý vepředu (namísto příjemného rozbití echem). Tohle z padesáti procent uzemnilo levitační efekt hudby a způsobilo, že jsem pozornost upnul na kytaru. Ta byla ale někde vzadu, ten tam byl reverb ze sóla Manifesting Mind nebo Skeletelepathic, kde tvoří těžký sedmdesátkový ocas.
A naopak: vůbec jsem nedokázal ocenit nudné syntezátory, u nichž se marně snažili backvokalista Kenneth Cook a klávesák John Cassidy, a řval jsem touhou po dunivé baskytarové lince. Namísto ní se dostavil nečekaný konec, ani ne 45 minut po začátku koncertu, který zanechal jen málo chuti. Moje představa o tom, že do půlnoci, na kterou bylo avizované překvápko přímo v kině, lehce vydržím, vzala rychle za své – o to rychleji, že cesta na vlak trvá od dopitého kelímku až do kupé necelou půlminutu. Neberte to. S Divnou sovou zase příště… a snad lépe.
Weird Owl (usa)
13. 6. 2014, Sirius, Pardubice
foto © Roman Petřiš
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.