Vadim Petrov | Články / Recenze | 10.11.2015
Zlí jazykové tvrdí, že drum’n’bass je ještěří žánr, co kolem stromu honí vlastní ocas a neprochází žádným vývojem. Opak je pravdou a rok 2015 je snad nejsilnější od začátku dekády. Stačí poodhrnout roušku velkých labelů a podívat se na zoubek někomu s menší setrvačností a větším potenciálem experimentovat, za tím účelem se ostatně od Hospital odštěpili Med School.
Royalston není v Med School žádný nováček, jeho skladba The Test vyšla na kompilaci New Blood už před šesti lety. Od té doby se objevil na Hospital a dokonce na Bad Taste, než exklusivně zahnízdil u Med School, kde loni vydal první dlouhohrající album OCD. Royalstonova přítomnost v rosteru Bad Taste napoví, že jeho musika má ke sluníčkovému liquidu daleko. Nejinak tomu je i na novém LP People on the Ground, kde se temná atmosféra deepově zaměřeného dnb mísí se šamanskými rytmy à la Dub Phizix. Název alba sedne k uzemňujícím kopákům, které se vyskytují skoro ve všech skladbách, a první dobu fyzicky pocítíte na každém dobrém soundsystému. Zato na rázné virbly si Royalston moc nepotrpí. V citlivějších skladbách je Royalston věrný liquidovým, až amenovým výplním, jinde zas hajtky a šustění na virblu úplně ignoruje (I Saw the face of a Person) nebo s nimi pracuje v robotickém stylu devadesátkových drum machines (The Depths). Do precizních beatů se občas ozve zajímavý sample, ovšem valící se basové linky nečekejte. Mainstreamové elektronice se Royalston vůbec vzdaluje, na desce nezazní jediný masivní build up a skladby dropují rovnou po intru.
Na People on the Ground nenajdete bangery jako z kulometu ráže Noisia, několik adeptů na rozbíjení parketu tu ale je. I Saw the Face of a Person jsem už zmínil, po boku jí stojí Blight Mamba a The Wrath of Mr. Sparkles. Jde o ideální skladby do pulzujícího klubu, ve kterém headliner právě dokončil svoji řezničinu a djs po něm se musí setsakramentsky snažit, aby dav pro přílišnou touhu protancovat střevíčky ani nenapadlo skočit si na pivo.
Royalstonův minimalistický rukopis a solidní produkce drží materiál pohromadě, byť jednotlivé skladby mívají dost rozdílné nálady. Třetinu z nich navíc obohacují příjemné, nerušivé vokály. Díky tomu všemu je album People on the Ground zábavné na poslech, a když si ho pustíte o něco hlasitěji, tak si můžete i poskočit.
Royalston - People on the Ground (Med School, 2015)
www.royalstonmusic.com
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.